۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
۶ هزار میلیارد تومان پروژه در استان مرکزی افتتاح یا کلنگ زنی می شود
استاندار مرکزی:

۶ هزار میلیارد تومان پروژه در استان مرکزی افتتاح یا کلنگ زنی می شود

اراک- مخلص الائمه استاندار مرکزی گفت: طی ایام الله دهه مبارک فجر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی در استان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

فرزاد مخلص الائمه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی ایام الله دهه مبارک فجر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی در استان مرکزی افتتاح و یا کلنگ زنی می شود، تاکید کرد: بخش های جهاد کشاورزی، آبفا، راه و شهرسازی، شهرداری ها و ... از جمله دستگاه هایی هستند که در این ایام پروژه دارند.

وی با بیان اینکه ۶۸۹ طرح عمرانی و اقتصادی در استان مرکزی طی ایام دهه فجر افتتاح می شود، ابراز کرد: عملیات اجرایی ۶۴ طرح نیز اجرا خواهد شد.

شازند و طرح های عمرانی و اقتصادی
استاندار مرکزی با بیان اینکه در شازند ۹۲ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار۹۱ میلیارد تومان طی ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود، گفت: از این بین ۹۶ طرح با اعتبار ۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عمرانی است.

طی ایام الله دهه مبارک فجر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی در استان مرکزی افتتاح و یا کلنگ زنی می شود

مخلص الائمه با بیان اینکه هفت پروژه اقتصادی نیز با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در شازند طی ایام الله دهه فجر افتتاح می شود، گفت: با افتتاح طرح های دهه فجر در شهرستان شازند شاهد ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۰۰ نفر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در دلیجان ۳۴ طرح عمرانی و اقتصادی برای افتتاح در ایام الله دهه فجر معرفی شده است، گفت: ۹۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح ها هزینه شده است.

سهم دلیجان و خنداب
استاندار مرکزی با بیان اینکه ۲۹ طرح با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی و پنج طرح با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان در بخش اقتصادی خواهد بود، بیان کرد: چهار طرح اقتصادی نیز در دلیجان با حضور مسئولان کلنگ زنی خواهد شد تا شاهد افتتاح و کلنگ زنی طرح هایی باشیم که قرار است برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کند.

مخلص الائمه با بیان اینکه در خنداب ۶۷ طرح عمرانی و اقتصادی به مناسبت دهه فجر با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود، گفت: این طرح ها در بخش جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، مدارس، صمت و .... هستند و افتتاح آنها می تواند برای ۴۰ نفر شغل ایجاد کند.

وی درباره پروژه های مهم در کمیجان گفت: ۲۶ پروژه با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان در این شهرستان آماده افتتاح است و کلنگ آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه دیگر هم بر زمین خواهد خورد.

افتتاح طرح ها در فراهان
استاندار مرکزی همچنین با بیان اینکه ۳۵ طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با دهه مبارک فجر با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در شهرستان فراهان افتتاح خواهد شد، گفت: در این ایام همچنین کلنگ چهار طرح اقتصادی و عمرانی دیگر نیز بر زمین خواهد خورد که امیدواریم طبق برنامه ریزی مدیران کل به زودی شاهد بهره برداری از این طرح ها باشیم که برای آنها شش میلیارد تومان هزینه شده است.

مخلص الائمه با بیان اینکه ۱۰۲ پروژه نیز در ساوه به بهره برداری رسیده و یا کلنگ زنی می شود، گفت: ویژگی بارز این طرح ها که در بخش های صنعتی، کشاورزی، آب و ... هستند این است که برای یک هزار و ۷۷۵ نفراشتغال ایجاد می کنند.

در خنداب ۶۷ طرح عمرانی و اقتصادی به مناسبت دهه فجر با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود

وی با بیان اینکه برای پروژه های شهرستان ساوه دو هزار و هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، گفت: چند طرح مهم گازرسانی روستایی و صنعتی در بین پروژه های عمرانی این شهرستان به چشم می خورد که از اهمیت بالایی برخوردار است.

سهم اراک از پروژه های دهه فجر
استاندار مرکزی با بیان اینکه ۲۲۷ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان اراک با اعتبار یک هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شود، گفت: کلنگ ۱۵ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هم بر زمین خواهد خورد همچنین در کمیجان ۲۶ طرح عمرانی، اقتصادی افتتاح خواهد شد.

مخلص الائمه همچنین از ایجاد نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با ۳۰ غرفه در شهر خمین به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: ۵۴ طرح عمرانی و اقتصادی نیز در شهرستان خمین طی این ایام به بهره برداری می رسد و ۹ طرح هم کلنگ زنی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۶ طرح آبرسانی روستایی نیز در ایام الله دهه فجر در این استان به بهره برداری می رسد، گفت: آبفای مرکزی برای این طرح ها ۲۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی و استانی صرف کرده است.

طرح های آبرسانی
استاندار مرکزی با بیان اینکه طرح های آبرسانی ایام الله دهه فجر ۲۳ روستای استان مرکزی را بهره مند می سازد، گفت: ارتقای دسترسی مردم به آب بهداشتی هدف و محور اصلی این طرح بوده است.

مخلص الائمه درباره طرح های کشاورزی همزمان با دهه مبارک فجر نیز گفت: بیش از ۲۰۰ فرصت شغلی با افتتاح پروژه های جهاد کشاورزی استان مرکزی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۰ پروژه در ایام الله دهه فجر در استان مرکزی به بهره برداری خواهد رسید که حوزه آب و خاک با ۲۲ طرح بیشترین میزان طرح ها را به خود اختصاص داده است، گفت: در این پروژه ها کارخانه تولید خوراک دام، طیور، مرغ داری، باغات و پرورش بوقلمون و ... نیز دیده می شود که برای اجرای آنها ۵۴ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات صرف شده است.

کد خبر: ۱۳۳٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha