۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
حاشیه نشینی بالا در منطقه آزاد چابهار| تشکیل قرارگاه امداد اجتماعی امیرالمومنین (ع) در مناطق آزاد
دبیر شورایعالی مناطق آزاد اعلام کرد

حاشیه نشینی بالا در منطقه آزاد چابهار| تشکیل قرارگاه امداد اجتماعی امیرالمومنین (ع) در مناطق آزاد

محمد، مشاور رییس‌جمهور با اشاره به حاشیه نشینی بالا در منطقه آزاد چابهار، گفت: مجموعه ها را موظف کرده ایم از نیروهای بومی استفاده کنند.

به گزارش بازار، سعید محمد در نشست تبیین آغاز فعالیت های قرارگاه ملی امداد اجتماعی امیرالمومنین (ع) ، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به کرات در سخنان خویش بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی نهادهای خودجوش غیر دولتی در ترویج فرهنگی اسلامی سخن گفته اند که بهره مندی از ظرفیت های اقشار مختلف از جمله جوانان متعهد و متخصص و دارای راهکار از جمله آنهاست.

وی افزود: انجام کار در مجموعه های دولتی با کندی و افت و خیز روبروست، ولی بهره گیری از ظرفیت های خودجوش مردمی این نواقص را ندارد برای همین است که حضرت آقا امروز دغدغه آسیب های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آنرا دارند.

مشاور رئیس جمهور گفت: در جامعه یک و نیم میلیون نفری هشت منطقه آزاد که عموما مناطق مرزی هستند با مشکلات و محرومیت های بسیاری روبرو هستیم همچون چابهار که با درصد بالایی از حاشیه نشینی مواجه است، در صورتی که تا اسم مناطق آزاد می آید همه به یاد کیش می افتند، کیش و قشم هم با وجود چهره زیبا درگیر مشکلات بسیاری هستند.

سعید محمد بیان کرد: نسبت به بهبود وضعیت اجتماعی فرهنگی این جامعه کوچک دغدغه داریم و باید کاری صورت گیرد، حضرت آقا هم مصرّ بر استفاده از ظرفیت های جامعه مداحان کشور هستند، چرا که هیات ها ساختار دارند، بدنه دارند، از مردم کف محلات تشکیل شده اند و با معضلات اجتماعی آشنایی نزدیک دارند.

وی ادامه داد: چنین جلساتی را با طلاب نیز داشته ایم تا از ظرفیت و حضور آنان در مناطق بهره ببریم، با گروه های جهادی نیز اکنون کاملا متصل هستیم، مناطق را دیده اند طرح و برنامه هایشان را آماده کردند و می دانند کجا نیاز به درمانگاه یا مدرسه دارد، با مجموعه هایی همچون بنیاد برکت هم برای طرح های خود اشتغالی توافقاتی داشته ایم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: در بحث زندانیان جرائم غیر عمد مناطق آزاد هم اقداماتی صورت گرفته است، افراد علاقه مند به کار خیر حضور دارند شما نیز مورد وثوق هستید، اینگونه می توان خیران و مشکلات را به هم وصل کرد.

محمد تصریح کرد: در ادواری شاید نگاه این بوده که هدف مناطق آزاد صرفا توسعه اقتصادی است، کسی که پول آورد کار دیگر خواست هم بکند، الان ولی هر فعالیت اقتصادی باید پیوست فرهنگی اجتماعی هم داشته باشد، مجموعه ها را موظف کرده ایم از نیروهای بومی استفاده کنند، آموزشگاه فنی و حرفه ای تاسیس کرده و آنان را آموزش دهند، نه اینکه بومیان فقط به عنوان نگهبان استفاده شوند، حل کردن همه مشکلات فقط پول نمی خواهد گاهی با تدبیر و اندیشه می توان موضوعات را حل کرد.

وی با اشاره به نامگذاری این مجموعه به عنوان قرارگاه امیرالمومنین گفت: حضرت علی(ع) مصداق کامل عدالت خواهی و دغدغه اجتماعی بود، تا آنجا که شخصا به خانه ایتام سر می زد و لقمه نان و خرما به دهان کودکان یتیم می گذاشت، امروز وظیفه داریم با نصب العین رویکرد ائمه معصومین(ع) در تحقق عدالت، رفع محرومیت و توسعه متوازن قدم برداریم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: حضرت آقا فرمودند آسیب اجتماعی مهمترین خطر انقلاب اسلامی است، در جلسه هفته قبل با مداحان نیزشاهد بیان دغدغه ایشان در خصوص ورود مداحان به حوزه مقابله با معضلات اجتماعی بودیم.

مهدی حسین زاده افزود: در حوزه های حکمرانی اجتماعی برای حل مسئله، مهمترین مولفه ورود مردم به موضوعات است، بهترین ظرفیت های مردمی ما در هیات حضور دارند، هیات ها و مداحان امین مردم هستند زیرا همه ما در این هیئت ها بزرگ شده ایم، باید ظرفیت های بالفعل موجود در هیات ها پای کار آسیب های اجتماعی بیایند.

دبیر قرارگاه ملی امداد اجتماعی امیرالمومنین نیز گفت: در تلاش هستیم ظرفیت مداحان و ستایش گران اهل بیت در قالب این قرارگاه بکارگیری شود، حضرت آقا به دفعات از لزوم ورود مداحان به حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی سخن گفته اند.

علی قجری ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری برنامه ریزی ها و بازدید های میدانی صورت گرفته و فاز شناسایی و آسیب شناسی را داشته باشیم، تا از ابتدای 1401 کار عملی شروع شود.

کد خبر: ۱۳۲٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha