۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
بهره‌مندی ۵۰ میلیون نفر از جمعیت ایران از خدمات حساب ۱۰۰ امام(ره)
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن مطرح کرد

بهره‌مندی ۵۰ میلیون نفر از جمعیت ایران از خدمات حساب ۱۰۰ امام(ره)

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آستانه چهل‌ویکمین سالگرد تاسیس حساب ۱۰۰ امام (ره) در بیان بخشی از دستاوردهای بنیاد در چهل و یک ساگلی تاسیس آن، از بهره‌مندی بیش از ۵۰ میلیون نفر جمعیت از خدمات حساب ۱۰۰ در قالب مسکن، اجرای طرح هادی، بهسازی واحدهای روستایی و دریافت خدمات بازسازی مناطق آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی رضایی قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آستانه چهل و یکمین سالگرد تاسیس حساب ۱۰۰ امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بیان بخشی از دستاوردهای بنیاد مسکن از ابتدای تاسیس تاکنون پرداخت.

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب، اولین نهاد عمرانی را با تاسیس حساب ۱۰۰ و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز کرد، گفت: بنیاد مسکن با هدف خانه‌دار کردن اقشار محروم در سراسر کشور تاسیس شد. در عین حال، مجلس قانون تاسیس بنیاد را نیز تصویب کرد و بنیاد با تشکیلات انقلابی، به پشتوانه کمک های مردمی و قانون شکل گرفت و کار خود را دنبال کرد.

رضایی با اشاره به اینکه بعد از ۴۱ سال از تاسیس این نهاد خدمات گسترده ای در سراسر کشور در حوزه مسکن محرومان انجام شده است، توضیح داد: خانه سازی برای محرومان در شهرها و روستاها، بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و خانه‌های شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، تهیه طرح‌های هادی و اجرای آنها، بهسازی محیط روستایی، بازسازی از جمله فعالیت‌های بنیاد در طول این سالیان بوده است.

وی سنددار شدن خانه‌های روستایی را از دیگر دستاوردهای بنیاد مسکن در طی این سال‌ها برشمرد و اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار از بیش از ۵ میلیون واحد روستایی در سراسر کشور،  ۳ میلیون و ۵۱۵ واحد مسکونی روستایی سنددار شده‌اند.

قائم‌مقام نمایند ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دیگر فعالیت های بنیاد مسکن را بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ، سیل، زلزله و سایر مخاطرات طبیعی برشمرد و گفت: با توجه به اینکه بنیاد مسکن تنها  متولی بازسازی مناطق آسیب دیده از سوانح طبیعی است، در سیل فرودین سال ۹۸ و سیل هایی که بعد از آن به وقوع پیوست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توانست سربلند بیرون بیاید.

قائم مقام ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: در ۴۱ سالگی تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیش از ۵۰ میلیون نفر جمیعت کشور از برکت حساب ۱۰۰ امام (ره) بهره مند شدند که این خدمات شامل خانه سازی، اجرای طرح هادی، بهسازی خانه های روستایی، بازسازی مناطق آسیب دیده بوده است.

رضایی همچنین یادآور شد: برای حدود  ۳۸ هزار روستا در سراسر کشور، طرح هادی تهیه و بیش از ۱۳ هزار طرح هادی در کشور اجرایی شده است. طرح های هادی مدت زمان ۱۰ ساله دارند که در برخی از روستاها، طرح های هادی در دست بازنگری قرار دارند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با کمک مردم، امکان خانه دار کردن افراد محروم و ناتوان، فراهم شود.

کد خبر: ۱۳٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha