۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
۱۶ طرح آبرسانی روستایی در استان مرکزی اجرا می‌شود
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی؛

۱۶ طرح آبرسانی روستایی در استان مرکزی اجرا می‌شود

اراک- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۶ طرح آبرسانی روستایی در این استان با هدف تامین آب آشامیدنی سالم اجرا می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای مرکزی، یوسف عرفانی درباره پروژه های ایام الله دهه فجر در استان مرکزی، توضیح داد: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۶ طرح آبرسانی روستایی در این استان با هدف تامین آب آشامیدنی سالم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۳ روستای استان مرکزی با بهره‌برداری از این طرح‌ها از آب سالم بهداشتی بهره‌مند می‌شوند، افزود: ۲۴۱ میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی و ملی برای ۱۶ طرح آبرسانی روستایی هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مرکزی با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح آبرسانی به پروژه ماهیان زینتی در شهر محلات استفاده می‌شود، افزود: در راستای رفع مشکلات آبرسانی در حوزه روستایی استان مرکزی، پنج حلقه چاه جدید حفر و یک حلقه چاه آب نیز به تاسیسات آبرسانی تجهیز شد.

عرفانی نسب اظهار داشت: اجرای ۳۳ کیلومتر خط انتقال آب، ۲۲ کیلومتر شبکه توزیع آب، ساخت سه ایستگاه پمپاژ و احداث یک باب مخزن ذخیره آب از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط آبفای استان در سال جاری است.

وی همچنین از ساخت یک واحد تصفیه خانه آب با ظرفیت تصفیه ۵۰۰ مترمکعب آب در شبانه روز در روستای جوشیروان شهرستان خنداب خبر داد و گفت: این تصفیه خانه با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان راه اندازی شد که با راه اندازی این طرح‌های آبرسانی، پنج هزار و ۶۰۰ نفر از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مرکزی همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به روستای آشیانه علیا و سفلی در شهرستان خمین خبر داد و گفت: برای اجرای طرح آبرسانی به این روستا، ۹ کیلومتر خط انتقال آب و سه و نیم کیلومتر شبکه توزیع آب و یک مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب ساخته خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۲٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha