۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
قیمت جوجه یک روزه در مازندران ۷۰ درصد بالاتر از نرخ مصوب است
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران:

قیمت جوجه یک روزه در مازندران ۷۰ درصد بالاتر از نرخ مصوب است

ساری- حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با اشاره به افزایش قیمت جوجه یک روزه در استان گفت: نرخ آن ۷۰ درصد بالاتر از قیمت مصوب است.

عطاء الله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نابسامانی بازار جوجه یکروزه اظهار داشت: در آذرماه سال جاری ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه و در دیماه ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مرغداران برای بازار شب عید در حال برنامه ر یزی هستند تا نیازهای گوشت سفید را تامین کنند، گفت: این درحالی که در کشور ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و ۱۰ میلیون قطعه نیز از ظرفیت واردات بهره گیری می شود.

وی باعنوان اینکه ظرفیت استانی ۱۵ تا ۱۶ درصد نسبت به سهم کشوری بالاتری است، گفت: تقاضای ما در کشور ۱۶۰ میلیون قطعه است از این رو ۴۰ میلیون تقاضای باگ و اضافه داریم.

حسن زاده یادآور شد: با توجه به بالابودن قیمت جوجه یک روزه مشکلاتی برای مرغداران ایجاد شده است و اکنون نرخ جوجه یک روزه بیش از قیمت مصوب هفت هزار تومانی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران خواستار ورود دستگاه های نظارتی به نرخ جوجه یک روزه شد و گفت: زمانی که مرغ بالاتر از قیمت مصوب عرضه می شود دستگاه های نظارتی وارد می شوند اما اکنون جوجه یک روزه را بالای ۷۰ درصد نرخ مصوب تهیه می کنیم.

وی گفت: مرغداران جوجه را تا ۱۱ هزار تومان خریداری می کنند و لازم است دستگاه های نظارتی در این بخش ورود داشته باشند زیرا بخشی از جوجه ها در خارج از سامانه در حال توزیع شدن است.

کد خبر: ۱۳۲٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha