۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
رها شدن پروژه‌های نیمه تمام روستای «حسن گاوداری»| راه‌های روستا نیازمند بهسازی است
بازار گزارش می‌دهد؛

رها شدن پروژه‌های نیمه تمام روستای «حسن گاوداری»| راه‌های روستا نیازمند بهسازی است

ایلام- روستای «حسن گاوداری» از توابع شهرستان سیروان دارای پروژه‌های نیمه تمام مختلفی به خصوص در بخش راهسازی است که نیازمند توجه مسئولان است.

بازار؛ گروه استان‌ها: روستای حسن گاوداری از توابع شهرستان سیروان استان ایلام دارای مشکلات زیادی است که از جمله آن می‌توان به عدم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام منطقه اشاره کرد.

به دلیل مشکلات زیاد تاکنون خانوارهای زیادی از این روستا به دیگر شهرها مهاجرت کرده‌اند، درآمد اصلی ساکنان این روستا از محل کشاورزی دیم و دامداری تامین می‌شود که متاسفانه در این زمینه نیز به آنان توجه نشده است.

ساخت پل روستا به حال خود رها شده است
اهالی روستا خواستار احداث پل ارتباطی بین روستا هستند، یکی از اهالی منطقه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مدت چهار ماه است که پروژه پل بین روستا نیمه کاره رها شده و اگر از این پل سقوط خودرو رخ دهد کدام مسئولان جوابگو هستند.

جبار محمدی بیان کرد: ساکنان این روستا به خاطر احداث یک پل بین این روستا و دیگر روستاهای همجوار با همه مسئولان ذیربط مکاتبه کرده‌اند، اما متاسفانه توجهی نمی‌شود.

وی گفت: در فصل بارش دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان این روستا با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

آسفالت در این روزهای سرد جوابگو نیست و به محض گرمای هوا، آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان از جمله در منطقه روستای حسن گاوداری انجام می‌شود

محمدی افزود: راه‌های روستا متاسفانه آسفالت نیست و به محض بارش باران متاسفانه راه‌های روستا قطع می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه سیلاب‌های فصلی از دیگر مشکلات اصلی روستا حسن گاوداری است، افزود: پروژه سیل بند در بالادست روستا هنوز تکمیل نشده است.

آسفالت راه‌های روستای گاوداری در دستور کار قرار دارد
مدیر راهداری شهرستان سیروان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: آسفالت در این روزهای سرد جوابگو نیست و به محض گرمای هوا، آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان از جمله در منطقه روستای حسن گاوداری انجام می‌شود.

رها شدن پروژه‌های نیمه تمام روستای «حسن گاوداری»| راه‌های روستا نیازمند بهسازی است

جمشید تیلا افزود: به محض مساعد شدن هوا نسبت به آسفالت پل حسن گاوی اقدام خواهیم کرد.

تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام منطقه
سرپرست فرمانداری سیروان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به تاکیدات استاندار ایلام پروژه‌های نیمه تمامی که آنها را باید به اتمام برسانیم، تعیین تکلیف می‌شوند.

علیرضا رئیسی بیان کرد: از جمله پروژه‌های نیمه تمام شهرستان سیروان می‌توان به راه‌های روستایی اشاره کرد که در تلاش هستیم این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وی افزود: یکی از پروژه‌ها مورد نیاز شهرستان پروژه راه چشمه چاهی شهرستان است که ۷.۵ کیلومتر است که ۳ کیلومتر آن به اتمام رسیده و چهار کیلومتر آن نیز نیازمند ۵ میلیارد اعتبار است.

احداث سیل بند این روستا در دولت گذشته انجام شده ولی به دلیل عدم انجام برخی کارهای کارشناسی، متاسفانه قسمتی از پایین این سیل بند ریزش کرده که تلاش می‌شود از محل طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان رفع مشکل تا دغدغه مردمان این دیار برطرف شود

رئیسی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌ها شهرستان سیروان پروژه راه چرمین است که ۱۰ کیلومتر است و حدود ۳۰ درصد این پروژه پیشرفت داشته است، این پروژه نقاط حادثه خیز را برطرف خواهد کرد.

پل روستای حسن گاوداری تکمیل می‌شود
وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌های شهرستان سیروان پل بین روستایی در روستای حسن گاوداری است، ساخت این پل مبلغ ۲ میلیارد تومان اعتبار داشته و هم اکنون اعتبار آن تمام شده و نیازمند آسفالت است.

رها شدن پروژه‌های نیمه تمام روستای «حسن گاوداری»| راه‌های روستا نیازمند بهسازی است

سرپرست فرمانداری سیروان افزود: با توجه به شرایط جوی، اگر شرایط مهیا شود به طور قطع یقین این پروژه به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مشکل راه ارتباطی و سیل بند روستای حسن گاوداری برطرف می‌شود، افزود: احداث سیل بند این روستا در دولت گذشته انجام شده ولی به دلیل عدم انجام برخی کارهای کارشناسی، متاسفانه قسمتی از پایین این سیل بند ریزش کرده که تلاش می‌شود از محل طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان رفع مشکل تا دغدغه مردمان این دیار برطرف شود.

روستای حسن گاوداری در زمینه‌های مختلف با مشکلاتی مواجه است که باید تلاش شود از محل اعتبارات عمرانی روستایی، بخشی از مشکلات آن برطرف شود.

دستگاه‌های متولی طرح‌های اجرایی باید جوابگوی کارهای عمرانی در این روستا باشند و رفع مشکل آنها را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر: ۱۳۲٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha