۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
اجرای طرح جامع حدنگاری و سنددار شدن اراضی کشاورزی تا ۴ سال آینده
معاون ساماندهی سازمان امور اراضی کشور مطرح کرد

اجرای طرح جامع حدنگاری و سنددار شدن اراضی کشاورزی تا ۴ سال آینده

میررجبی، معاون ساماندهی سازمان امور اراضی کشور گفت: رفع تداخلات ظرف ۲ سال و تهیه نقشه حدنگاری (کاداستر) و سنددار شدن اراضی کشاورزی، طی ۴ سال آینده، اجرا می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین میر رجبی معاون ساماندهی سازمان امور اراضی کشور گفت: در قالب قرارگاه صدور اسناد مالکیت کشاورزی که هر سه‌شنبه با ریاست وزیر جهاد کشاورزی در سازمان امور اراضی و در سطح استان‌های کشور به طور همزمان برپا می‌شود، مشکلات، آمار، اطلاعات و عملکرد استان‌ها در حوزه سنددار شدن اراضی کشاورزی رصد و بررسی می‌شود.

حسین میر رجبی با بیان این که سنددار شدن اراضی کشاورزی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، تصریح کرد: تاکنون برای حدود ۶۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی، سند مالکیت صادر شده است.

وی، اعتبار مورد نیاز اجرای طرح جامع حدنگاری (کاداستر) در کل اراضی کشاورزی را بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان و برای رفع تداخلات ۹۶۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

میر رجبی گفت: نزدیک به ۹۵ هزار و ۸۰۰ پلاک در کل کشور داریم که تاکنون ۵۵ هزار و ۲۴۷ پلاک دارای تداخل، شناسایی شده است.

وی افزود: از پلاک شناسایی شده، ۱۴ هزار و ۵۷۸ پلاک در کارگروه‌های شهرستانی مورد رسیدگی قرار گرفتند که از این میزان، کل پلاک‌هایی که نقشه‌هایش تهیه شده حدود ۳۲۸۱ پلاک به مساحت ۷ میلیون و ۸۱ هزار هکتاراست.

وی اضافه کرد: از سال ۹۴ تاکنون ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده اند.

میررجبی گفت: با صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی، شناسنامه‌ای برای کل این اراضی خواهیم داشت و همه اقداماتی که در این بستر صورت می‌گیرد مانند الگوی کشت، نوع کشت، میزان و سطح کشت قابل رصد خواهد شد.

وی جلوگیری از خرد شدن اراضی را، یکی دیگر از مزیت‌های سنددار شدن اراضی کشاورزی عنوان کرد.

کد خبر: ۱۳۲٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha