۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
ضرورت تجدیدنظر در موضوع انتقال میز تعامل با افغانستان از وزارت نیرو به وزارت صمت
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

ضرورت تجدیدنظر در موضوع انتقال میز تعامل با افغانستان از وزارت نیرو به وزارت صمت

نماینده مردم زابل در مجلس خطاب به رئیس جمهور، گفت: انتقال میز تعامل با افغانستان از وزارت نیرو به وزارت صمت درست نیست و غلبه نگاه صرف اقتصادی بدون توجه به حقآبه رودخانه هیرمند اشتباه راهبردی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد سرگزی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی از تلاش و مجاهدت های شبانه روزی فرمانده و نیروهای انتظامی استان سیستان و بلوچستان برای حفظ و تامین امنیت استان تشکر کرد و همچنین با تشکر از اقدامات ارزشمند رئیس جمهور، گفت: انتقال میز تعامل با افغانستان از وزارت نیرو به وزارت صمت درست نیست و غلبه نگاه صرف اقتصادی بدون توجه به حقآبه رودخانه هیرمند اشتباه راهبردی است؛ می طلبد در این تصمیم تجدیدنظر شود.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس خطاب به مخبر معاون اول رئیس جمهور، گفت: سهم فرهنگ در مصوبات سفرهای استانی تنها سیمان، آهن و میلگرد نیست بلکه برای فعالیت های فرهنگی باید اعتبار تخصیص داد.

وی خطاب به وزیر ورزش، ادامه داد: از حضور شما در حوزه سیستان بیش از ۳ ماه می گذرد و هنوز هیچ یک از وعده های شما مبنی بر حمایت از ورزشکاران محقق نشده است منتظر اجرای عدالت در حوزه ورزش استان سیستان و بلوچستان هستیم.

سرگزی خطاب به وزیر نفت، یادآور شد: از منابعی که در اختیار شما در حوزه مسئولیت های اجتماعی برای مناطق محروم قرار دارد تاکنون چه اندازه به استان سیستان و بلوچستان و همچنین حوزه سیستان اختصاص داده شده است؛ بنابر اطلاعات موجود تاکنون هیچ اعتباری برای حوزه سیستان اختصاص نیافته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر دفاع، گفت: بهبود وضعیت معیشتی نیروهای مسلح یکی از دغدغه های جدی رهبر معظم انقلاب است، نیاز است این مهم در دستورکار جدی شما قرار گیرد و همچنین نمایندگان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ به این مهم توجه کنند.

وی خطاب به رئیس جمهور، خواستار تغییر بانیان وضع موجود شد و تصریح کرد: عدم تغییر این افراد نگرانی هایی را برای مردم فراهم کرده بنابراین می طلبد به وزرا تاکید کنید نسبت به تغییر این افراد اقدام کنند.

کد خبر: ۱۳۲٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha