۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
شکل گیری مدلهای جدید کسب و کار در ایران |صداقت حلقه مهم زنجیره برندینگ است
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

شکل گیری مدلهای جدید کسب و کار در ایران |صداقت حلقه مهم زنجیره برندینگ است

اصفهان–امامی،پژوهشگر و مدرس حوزه کسب و کار و رسانه گفت: ما در ایران به سرعت در حال پیشرفت و درک مفاهیم کسب و کار هستیم، این به آن مفهوم است که ما به سوی درک دانش روز دنیای کسب و کار حرکت می کنیم.

سعید امامی ابرقویی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت توجه به خوشنامی در مورد برند اظهار داشت: امروز همه به دنبال مشهور شدن هستند و تب این موضوع در فضای مجازی بیشتر از همه جا گرم است، چه خوب است که خوشنامی در کنار شهرت مورد توجه قرار بگیرد و نام نیکی از فعالیت سازمان و افراد در خاطر دیگران به جا بماند.

وی صداقت را حلقه مهمی در زنجیره برندینگ و خوشنامی دانست و افزود: در دین ما بسیار بر موضوع صداقت و درستی تاکید گردیده است و هر عقل سلیمی می دانند که راه راست بهترین شیوه برای رسیدن به سرمنزل مقصود است، نام تجاری و یا عنوان فردی که با صداقت و درستی پیوند نخورده است نمی تواند پرچم دار حرکتی موثر در حوزه کسب و کار باشد. ما نمی توانیم به دنبال توسعه برند شخصی یا سازمانی خود باشیم اما منفعت مخاطب را در نظر نگیریم.

این پژوهشگر و مدرس حوزه کسب و کار و رسانه، به شخصیت افراد نام آور در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که نام های زیادی در خاطر ما نقش بسته اند اما قضاوت کنیم که کدام یک به ما آرامش می دهند و کدام یک ما را نا امید می کنند، حتی نام های نیکوی گذشتگان امروز برای ما به عنوان بخشی از اسم برند استفاده می شود.

امامی به اجزای تشکیل دهنده برند اشاره کرد و اظهار داشت: برند تصویری است که با شنیدن یک نام یا دیدن تصویری نمادین از یک عنوان در خاطر مخاطب نقش می بندد، این تصویر در اثر تجربه مخاطب در ذهن او شکل گرفته و تنها یک نام نیست. گاهی تصور ما این است که نام و عنوان تجاری و یا نام یک فرد برند است، اما در حقیقت برداشت مخاطب برند نامیده می شود.

وی با اظهار امیدواری از آینده بازار ایران اذعان داشت: ما در ایران به سرعت در حال پیشرفت و درک مفاهیم کسب و کار هستیم، این به آن مفهوم است که ما داریم واقعیت دنیای کسب و کار را درک می کنیم و این سبب می شود تا ما به آینده کسب و کار در ایران امیدوار باشیم. با ظهور پاندمی کرونا مدلهای جدید کسب و کار شکل گرفتند و این سبب شد افراد به دنبال یادگیری بوده و درهای جدید را برای رشد کسب و کار خود جستجو کنند.

این مدرس برندینگ از تلاش جوانان برای به گردش در آوردن چرخ اقتصاد کشور تشکر کرد و گفت: امروز ما می دانیم که همگی در قبال اقتصاد و جامعه خود مسئولیت داریم، ما امروز اهمیت خوشنامی فردی را درک می کنیم، موج های مثبت که از سوی جوانان ساطع می شود نشان می دهد دیگر به بهانه های واهی و به زبانی زرنگی کردن، خوشنامی و صداقت را قربانی نمی کنیم. امروز ما می دانیم برای داشتن درآمد پایدار باید به دنبال نام نیک برند خود باشیم و این مسیر می تواند برای ما بسیار امن و آرام باشد.

امامی ابرقویی آرامش در کسب و کار و زندگی را عطیه‌ای الهی خواند و افزود: ما می‌توانیم برای خود آینده‌ای روشن خلق کنیم. دیگر نباید فقط به فکر ساخت برند باشیم، معمولا هزینه زیادی برای ساخت برند می شود اما چه بسیار برندهای بزرگی که با اشتباه در مسیر به نابودی کشیده شده اند و یا به فراموشی سپرده شده اند. ما باید در مسیر خوشنامی گام برداریم تا بتوانیم آینده ای روشن و ایمن خلق کنیم.

وی مدیریت خوشنامی در کسب و کار را موضوعی متفاوت از خوشنامی که در مبحث روابط عمومی مطرح می شود دانست و گفت: برای آنکه به صورت عملی در این راه گام برداریم باید در کنار صداقت هدفگذاری درست و دقیق داشته باشیم و با تکیه بر مهارت ها و دانش، احساسات، باورها و ارزشها و در نهایت شخصیت خود و یا سازمان خود برند خود را طراحی کنیم تا در گذر از طوفان های اجتماعی بتوانیم کسب و کار خود را به مقصد برسانیم.

این مدرس برندینگ به روش های عملیاتی در مدیریت خوشنامی اشاره کرد و گفت: ما برای آنکه بتوانیم در مسیری درست گام برداریم باید آینده نگر باشیم، به آینده کسب و کار فکر کنیم و آینده را قربانی احساسات و یا سود اندک امروز نکنیم. استفاده از تفکر شهودی می تواند کمک بزرگی برای ما باشد تا بتوانیم از تندبادهای مسیر عبور کنیم.

کد خبر: ۱۳۲٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha