۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
رکود در کارخانه سنگ دامغان| وقتی مشکلات تولید گریبان‌گیر می‌شوند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

رکود در کارخانه سنگ دامغان| وقتی مشکلات تولید گریبان‌گیر می‌شوند

دامغان- کارخانه سنگ‌بری عرشیای دامغان از سال ۹۰ آغاز به‌کار کرد اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات چهار سالی می‌شود که به حال خود رها شده و حالا مشکلات برای راه اندازی دوباره آن هر روز افزون می‌گردد.

بازار؛ محمد آخوندی: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال جهش تولید و رفع موانع تولید و فرمایشات ریاست جمهوری و قوه قضائیه مبنی بر اینکه هیچ کارخانه‌ای به دلیل پرونده قضائی نباید بسته شود و در حین فعالیت تولیدی مشکل قضائی هم رسیدگی شود


کارخانه سنگ عرشیای دامغان از آن دست کارخانه‌ها بود که علی رغم تاکید همه مسئولان ارشد کشوری به خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد اما به دلیل اختلافات ملکی از سال ۱۳۹۶ تا کنون کارخانه بسته شد و به ویرانه‌ای بدل گشت

۵۰ نفر در این کارخانه سنگ‌بری مشغول به کار بودند برای راه اندازی مجدد کارخانه سنگ‌بری عرشیا حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است مبلغی که سرمایه گذار و مالک آن می‌گوید بدون نیاز به وام آن را پرداخت می‌کند اما انتظار دارد که دست کم مشکلات این کارخانه حل شود تا با راه اندازی مجدد کارخانه ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شوند.

رکود در کارخانه سنگ دامغان | وقتی مشکلات تولید گریبان‌گیر می‌شوند

اکبر مهرابی مدیر کارخانه سنگ‌بری عرشیا واقع در سربلند مایان دامغان به پرسش‌های خبرنگار بازار پاسخ می‌دهد:

* کوتاه درباره کارخانه بگویید
کارخانه در سال ۹۰ خریداری شده است که پس از بازسازی و خرید ماشین آلات فعالیت کاری خویش را آغاز کرد و در بدو فعالیت حدود ۵۰ نفر در این کارخانه مشغول بهکار شدند که ماهی سه هزار مترمربع سنگ ساختمانی در این کارخانه تولید می‌شد.

این در حالی است که سنگ‌ها از معادن شهرستان دامغان تهیه می‌شد از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۶ این کارخانه به فعالیت خویش ادامه داد و از سال ۱۳۹۶ تا کنون کارخانه سنگ‌بری به دلیل اختلافات ملکی بسته شد، با بسته شدن کارخانه حدود ۵۰ کارگر از کار بیکار شدند و تولید سنگ متوقف شده است.

* کارخانه امروز چه شرایطی دارد؟
کارخانه سنگ‌بری در این دوران به ویرانه‌ای تبدیل شده که دیگر با این شرایط نمی‌توان از آن بهره برد.

* مشکل چرا حل نشده است؟
ما هم همین را می‌گوئیم مگر مقامات همان رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور به خصوص در سفر به استان سمنان اعلام نکردند که هیچ کارخانه‌ای با پرونده قضائی نباید بسته شود؟ لذا ما می‌خواهیم که در حین فعالیت تولیدی کارخانه، پرونده قضائی آن مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم تولید کنیم و کارخانه نخوابد.

رکود در کارخانه سنگ دامغان | وقتی مشکلات تولید گریبان‌گیر می‌شوند

* مطالبه شما چیست؟
از مقامات عالی رتبه کشوری، استانی و شهرستانی به ویژه نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، استاندار سمنان و فرماندار شهرستان دامغان و مقامات عالی قضائی استمداد می‌طلبم به کمک ما بیایند تا بتوانیم کارخانه را راه اندازی کنیم.

* چقدر پول برای راه اندازی دوباره نیاز است؟
برای راه اندازی مجدد کارخانه سنگ‌بری عرشیا حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اعتبار از محل بخش خصوصی تأمین خواهد شد و مشکلی از این بابت نداریم اما مشکل پرونده قضائی این کارخانه است. با راه اندازی مجدد کارخانه سنگ‌بری عرشیا واقع در سربلند مایان دامغان حدود ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

ظرفیت تولید کارخانه سه هزار متر مربع سنگ‌های ساختمانی خواهد بود که از سنگ‌های معدنی شهرستان دامغان تأمین خواهد شد و با نازل‌ترین قیمت در اختیار بازار فروش قرار خواهد گرفت لذا نیاز شهرستان را هم از لحاظ اشتغال و هم مسائل تولید رفع می‌کند اما هنوز مشکلات وجود دارد و امیدواریم که مسئولان به فکر ما باشند.

کد خبر: ۱۳۲٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha