۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
مزایا و معایب تهاتر و معاوضه زمین با آپارتمان در اصفهان

مزایا و معایب تهاتر و معاوضه زمین با آپارتمان در اصفهان

بازار املاک و مستغلات در دو سال اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده است و مردم نیز تحت تاثیر این بالا و پایین های بازار قرار گرفته اند.

به گزارش بازار، بازار املاک و مستغلات در دو سال اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده است و مردم نیز تحت تاثیر این بالا و پایین های بازار قرار گرفته اند. شاید اگر روند نمودارها همانند سال های پیش بود، خیلی زودتر از این ها رکود را در خرید و فروش خانه در اصفهان حس می کردیم.

اما با تمام این توصیف ها در زمان حال شاهد آرامش بازار هستیم. حتی شاید در دو سه ماه اخیر به اندازه خیلی کمی شاهد کاهش قیمت ها در بازار هم بوده ایم. ولی باز هم صعود قیمت ها در سال های گذشته آنقدر زیاد بوده است که خرید خانه دور از دسترس به نظر می رسد.

مزایا و معایب تهاتر و معاوضه زمین با آپارتمان در اصفهان

در این شرایط بهترین پیشنهادی که می تواند در راه خانه دار شدن به شما کمک نماید، تهاتر در اصفهان است. موسسین وب سایت املاک داران با تجربه بیش از بیست سال فعالیت در بازار مسکن و صنعت ساختمان توانسته اند روش های نوینی را برای انجام معاملات در هر شرایط اقتصادی، به مشتریان خود پیشنهاد دهند.

از جمله خدمات ویژه املاک داران که به کاربران گرامی ارائه می شود می توان به مشارکت در ساخت، پیش فروش آپارتمان، مشاوره حقوقی مسکن، تهاتر و مشاوره بازاریابی و سرمایه گذاری اشاره کرد.

به قطع یقین می توان عنوان کرد که پیش فروش آپارتمان در اصفهان و همچنین مشارکت در ساخت از راه های بسیار مناسب برای خرید و فروش آپارتمان ارزان در اصفهان هستند. این دو خدمت ویژه مخصوصا برای جوانان و زوج ها بسیار مناسب بوده و کوتاه ترین مسیر به سمت خانه دار شدن آن ها به شمار می رود.

اما در این میان تهاتر و معاوضه از جمله گزینه هایی هستند که به راحتی می توانید با استفاده از آن ها به شدت ریسک معاملات خود را نیز کاهش دهید. در این صورت می توانید معاملات خرید و فروش ملک خود را به صورت همزمان و با کمترین هزینه انجام دهید.

تهاتر چیست

تهاتر در معنی لغوی همان معاملات پایاپای و بدون ردو بدل شدن پول به عنوان وجه معامله است. اما این کلمه در قانون دارای معنای وسیع تری بوده و شرایط خاصی را نیز شامل می شود.

در قانون تهاتر به معنای ساقط شدن دو دین با یکدیگر است. بدین صورت دو نفر که هردو به یکدیگر بدهی نیز دارند کالاهای خود را در عوض بدهی و ساقط شدن آن رد و بدل می نمایند. در کل می توان گفت که این نوع از تهاتر تنها به صورت قضایی و قهری وجود دارد و در جامعه عملا با تهاتر قراردادی روبه رو هستیم.

در تهاتر قراردادی برعکس دو نمونه قبلی رضایت مشتریان، کالایی که با یکدیگر معاوضه می نمایند، زمان و مکان کاملا قابل توافق است. این نوع از تهاتر، دقیقا همان چیزی است که در بازار املاک نیز کاربرد دارد.

انواع تهاتر

مزایا و معایب تهاتر و معاوضه زمین با آپارتمان در اصفهان

تهاتر ملک با ملک؛

یکی از انواع تهاتر که در بازار املاک بسیار مصطلح است، تهاتر ملک با ملک است. در این نوع از معاوضه ممکن است خانه ویلایی بزرگ، آپارتمان با متراژ بالا، زمین ساختمانی، باغ و ویلا و ... به عنوان آورده طرف اول مطرح باشد و قصد ایشان تهاتر با خانه کوچک تر، چند واحد آپارتمان و یا خانه ویلایی باشد.

در این میان قیمت گذاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کارشناسی رسمی قیمت در املاک داران می تواند این مهم را برای شما ساده نماید. این کارشناسان قیمت دقیق و صحیح هر دو ملک را معین نموده و در یک زمان هردو قرارداد را منعقد می نمایند.

تهاتر ملک با خودرو؛

اگر تمایل به فروش خودرو خود و خرید یک واحد آپارتمان را دارید، می توان گفت که تهاتر بهترین را ه انجام این معامله است. جامعیت املاک داران سبب می شود برای هرگونه خرید و فروشی حتی خارج از حوزه املاک کارشناس ویژه ای را معرفی نماید. لذا مشاوران املاک داران پس از کارشناسی خودرو شما می توانند، ملک مورد نظر را یافته و تهاتر را انجام دهند.

تهاتر ملک با کالا؛

در تهاتر ملک با کالا هم می توانیم از کالاهای مصرفی استفاده نماییم و هم کالاهای سرمایه ای. بدین صورت از مواد غذایی تا کالاهای باارزش می تواند مورد معاوضه قرار گیرد. پس بنابر نیاز مشتری می توان انواع کالا را برای تهاتر با ملک پیشنهاد داد.

تهاتر ملک با مصالح ساختمانی؛

تهاتر یا معاوضه ملک با مصالح ساختمانی برای کسانی که در حوزه ساختمان سازی در حال فعالیت هستند به عنوان یک مزیت محسوب می شود. زیرا می توانند بدون هزینه نقدی و تنها با معاوضه آپارتمان های در حال ساخت خود، مصالح مورد نیازشان را تامین نمایند.

این نوع تهاتر برای فروشندگان مصالح ساختمانی نیز مفید است، چون هم به قیمت روز کالای خود را می فروشند و هم از ارزش افزوده ملک تهاتر شده برخوردار می شوند.

تهاتر از انوع دیگری نیز برخوردار است که بنابر نیاز و توافق افراد می تواند صورت بگیرد. بهتر است برای کسب اطلاع در این زمینه به صفحه تهاتر وب سایت املاک داران وارد شده و از مزایای آن برخوردار شوید.

اما باید در نظر داشته باشید که اگرچه تهاتر و معاوضه در بازار امروز یکی از راه حل های مناسب محسوب می شود اما، باید مزایا و معایب تهاتر و معاوضه زمین با آپارتمان در اصفهان را نیز مد نظر قرار داد.

مزایا و معایب تهاتر و معاوضه زمین با آپارتمان در اصفهان

مزایا و معایب تهاتر

از جمله مزایای تهاتر در اصفهان می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

· زمان کمتری در انجام تهاتر به کار می رود.

· هزینه فروش ملک قدیمی و خرید ملک جدید کاهش پیدا می کند.

· مشکلات حقوقی کمتری بوجود می آید.

· ریسک معاملات کاهش پیدا می کند.

· درگیری کمتر با اوضاع اقتصادی و رکود.

· امکان رفع نیاز افراد به کالاهای دیگر.

· ...

معایب تهاتر در اصفهان عبارتند از؛

· دیرکرد در اجرای تعهدات مالی.

· دیر کرد در انجام تعهدات قانونی مانند انتقال سند.

· عدم وجود قیمت گذاری صحیح.

· عدم ثبات ارزش کالا در طول زمان.

· سختی کار در ارزش گذاری خدمات.

· عدم تطابق کیفیت کالا با ادعای وارد شده در قرارداد تهاتر.

به طور خاص مزایا و معایب تهاتر و معاوضه زمین با آپارتمان در اصفهان، را می توان اینگونه برشمرد؛

مزایا؛ زودبازده بودن معامله تهاتر، ایجاد ارزش افزوده بسیار، تبدیل زمین به چند واحد ساخته شده، صرفه جویی در زمان و هزینه و... .

معایب؛ امکان تهاتر در مال غیر، عدم رعایت قوانین شهرداری، آماده نبودن سند زمین، به کار بردن مصالح نامرغوب، ملک موروثی، ملک مشاع و ... .

مجموعه املاک داران افتخار دارد با استفاده از کارشناسان با تجربه و تحصیلکرده خود خدمات متفاوتی را برای کاربران گرامی ارائه نماید. همچنین به جهت سهولت در پیشرفت کسب و کارها و یاری به همکاران مشاور خود سامانه املاک پلاس را راه اندازی نموده است. املاک پلاس می توان کلیه خدمات دیجیتالی و مشاوره فضای مجازی را به کاربران ارائه نماید.

کد خبر: ۱۳۲٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha