۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کاهش ارزش سهام عدالت | تکلیف سهام متوفیان مشخص نشد!
رئیس هیئت مدیره سهام عدالت لرستان:

کاهش ارزش سهام عدالت | تکلیف سهام متوفیان مشخص نشد!

لرستان- امینی خواه، رئیس هیئت مدیره سهام عدالت لرستان گفت: ارزش سهام عدالت نیز تحت تأثیر بازار بورس کاهش یافته است.

حسین امینی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: سهامدارانی که سهامشان را فروخته‌اند و تاکنون مبلغی به حسابشان واریز نشده باید از طریق شماره تماس ۱۵۶۹ با شرکت سپرده‌گذاری تماس بگیرند تا علت این مشکل را جویا شوند و نتیجه نهایی را شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به آنها اعلام کند.

وی با بیان اینکه شرکت‌ سپرده‌گذاری مالکیت سهام‌ها را تعیین می‌کند و می‌داند وضعیت سهام فعلی مردم در چه مرحله‌ای است، افزود: البته شرکت‌های سپرده‌گذاری مدعی هستند که چنین موضوعی صحت ندارد، مردم اشتباه می‌کنند و مبلغ تمام سهامی که خریداری شده به حساب فروشندگان آنها و مردم واریز شده است.

رئیس هیئت مدیره سهام عدالت استان لرستان ادامه داد: شرکت‌های سپرده‌گذاری معتقدند که برای سهام‌هایشان تقاضای فروش داده‌اند و زمانی که سایت خرید و فروش سهام عدالت بسته بوده سهامشان به فروش نرسیده و در وضعیت راکد قرار گرفته‌ اما مردم گمان می‌کنند که سهام‌شان به فروش رفته است در حالی که در مقطعی بوده که دولت دستور خرید و فروش سهام را بسته است.

ثبت نام جدید سهام عدالت
وی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعاتی که ما داریم هیچ کدام از سهام‌ها در وضعیت راکد قرار ندارند ولی در همان بازه زمانی که دولت دستور توقف خرید و فروش سهام عدالت به گروه های مستقیم را داده، تقاضاهایی برای فروش سهام عدالت صورت گرفته که باعث شده آن تقاضاها لغو شوند و اگر لغو نشده هم باید درخواست لغو دهند.

امینی خواه با بیان اینکه از آبان ماه گذشته تاکنون دستور خرید و فروش سهام عدالت برای مستقیم‌ها لغو شده است، گفت: در واقع این افراد برای لغو درخواست خود باید تا زمانی که دولت دستور معامله‌گری مجدد سهام‌ها را می‌دهد منتظر بمانند.

وی بیان کرد: ثبت نام جدید سهام عدالت برای کسانی که فاقد سهام عدالت بودند در دستور کار دولت بوده اما فعلاً به‌دلیل به توافق نرسیدن دولت و مجلس، زمان ثبت نام متقاضیان جدید مشخص نیست.

لزوم تعیین تکلیف سهام عدالت فوتی‌ها
رئیس هیئت مدیره سهام عدالت استان لرستان گفت: متاسفانه سایتی که انتقال سهام عدالت فوتی‌ها به وراثت را باید انجام دهد، هنوز آماده نشده است و وضعیت سهام عدالت فوتی ها هنوز مشخص نیست که جای انتقاد دارد و مردم معترض هستند، البته این موضوع در حوزه دستگاه های دیگر غیر از ما است.

وی افزود: نمودار ارزش سهام عدالت تحت تاثیر وضعیت بورس است و در این مدت ارزش سهام عدالت به تبع بورس، با کاهش ارزش همراه بوده است؛ باید صندق بازارگردانی سریعتر تصویب کند تا با بازارگردانی صحیح مانع از سقوط ارزش سهام افراد غیر مستقیم شود.

کد خبر: ۱۳۲٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha