۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
 افزایش قیمت جوجه و هزینه های حمل مشکل صنعت مرغداری است
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران:

افزایش قیمت جوجه و هزینه های حمل مشکل صنعت مرغداری است

ساری- حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران افزایش قیمت جوجه یک روزه و هزینه های حمل ونقل را مشکل فراروی این صنعت ذکر کرد و خواستار ورود دستگاه های نظارتی به این مسئله شد.

عطاء الله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود مشکلات فراروی مرغداران برای تامین نهاده و جوجه یک روزه اظهار داشت: یکی از چالش های فراروی هزینه های حمل ونقل است و قرار بود نشستی با پایانه و راهور داشته باشیم.

وی با اظهار اینکه قیمت های اعلام شده حمل ونقل دو برابر نرخ های مصوب به شمار می رود و مرغداران مجبور به پرداخت آن هستند، افزود: از طریق معاونت امور دام کشور و استانداری در حال پیگیری و رفع این مشکل هستیم.

وی میزان جوجه ریزی انجام شده در آذرماه را ۱۲ میلیون قطعه ذکر کرد و گفت: این میزان در دی ماه به ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه رسیده است زیرا با توجه به درپیش بودن شب عید و پایان سال، تقاضا برای مصرف مرغ افزایش می یابد.

حسن زاده ادامه داد: میزان جوجه ریزی در کشور ۱۲۵ میلیون قطعه است و شرایط کرونا به واحدهای مرغ مادر و گوشتی وارد کرده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران با اشاره به بالابودن قیمت جوجه یک روزه اظهار داشت: خرید جوجهه به قیمت بالای هفت هزار تومان برای مرغداران توجیهی ندارد و توقع ما این است که سیستم های نظارتی به قیمت جوجه ورود پیدا کنند.

وی گفت: باید قیمت جوجه کنترل شود تا نرخ آن بیش از اندازه بالا نرود و افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی قیمت جوجه تبعاتی درپی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۳۲٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha