۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
ثبت سند مالکیت زمین کشاورزی محدودیتی برای ثبت نام در طرح مسکن ملی نیست
معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

ثبت سند مالکیت زمین کشاورزی محدودیتی برای ثبت نام در طرح مسکن ملی نیست

زنجان- معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ثبت سند مالکیت زمین کشاورزی محدودیتی برای ثبت نام در مسکن ملی نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، علی بههانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با همت والای مدیران استان زنجان اداره کل ثبت اسناد و املاک در یک حوزه میدانی مشترک و در تثبیت اراضی کشاورزی پیشران است، گفت: در همین راستا نخستن سند کشاورزی در طی تیرماه صادر شده است.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر ضرورت تهیه کاداستر اراضی کشاورزی و هویت‌دار کردن آن‌ها با سند تاکید کرد و گفت: از مهمترین چالش کاداستر کشاورزی با عدم تمایل کشاورزان و مردم برای اقدام به سند دارد کردن اراضی است که امیدواریم در این رابطه همکاری لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: ملکی که هویت داشته باشد اعتبار پیدا می‌کند و به راحتی می‌توان آن را معامله کرد و به چند نفر فروخته نمی‌شود یکی از دلایلی که در مراجع قضائی پرونده‌های زیادی تشکیل می‌شود به این دلیل است که این ملک سند ندارد و قولنامه‌ای به چند نفر فروخته می‌شود و ما نباید بگذاریم در دستگاه‌های اجرایی، تولید پرونده برای مراجع قضایی شود.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه در بحث اراضی کشاورزی همکاری مردم بسیار مهم است، افزود: گاها مشاهده می‌شود که برخی افراد به دلیل محدودیت‌هایی ک برایشان پیش بیاید، سند کشاورزی را ثبت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سند کشاورزی مانعی در ثبت نام مسکن ملی ایجاد نمی‌کند، اضافه کرد: مردم نباید نگران باشند که وقتی سند کشاورزی گرفتند، دیگر نمی‌تواند از ظرفیت مسکن ملی استفاده کند.

وی با بیان اینکه توصیه دیگر به مردم این است که با استان همکاری کنند و اگر سند مالکیت دفترچه‌ای دارند، آن را تک برگی کنند، اظهار داشت: این موضوع چند روز نیاز دارد که امیدواریم در این رابطه همت لازم وجود داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۲٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha