۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
جاری شدن ۱۷ میلیارد مترمکعب روان آب در سطح کشور
معاون سازمان جنگل‌ها عنوان کرد

جاری شدن ۱۷ میلیارد مترمکعب روان آب در سطح کشور

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل‌ها گفت: بارش‌های امسال تاکنون ۱۷ میلیارد مترمکعب روان آب در سطح کشور ایران جاری کرده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل‌ها در همایش سراسری معاونان آبخیزداری ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌های کشور با اشاره به وجود ۴۰ میلیون هکتار حوزه آبخیز شهری در سطح ایران افزود: تاکنون اقدامات آبخیزداری در سطح چهار میلیون هکتار از این حوزه صورت گرفته و برای بقیه این مساحت از حوزه آبخیز شهری نیز باید با اثرگذاری و قوت بالا اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: وضعیت سازه‌های تحت مسوولیت این سازمان در سطح کشور باید در مواجهه با سیلاب‌های احتمالی بعدی حتی در استان‌های خشک بطور ضروری مدیریت، کنترل و آماده برای کارایی موثر شوند تا هیچگونه خساراتی در این حوزه ایجاد نشود.

گرشاسبی گفت: آبخیزداری تنها احداث سازه نیست و ما باید به سمتی حرکت کنیم که علاوه بر نگهداری و مرمت پروژه‌های اجرا شده سنوات قبل به سایر فعالیت‌های آبخیزداری از جمله پروژه‌های بیولوژیک و بیومکانیک نظیر درختکاری، بذرپاشی، بذرکاری، کپه‌کاری، تراس‌بندی، بانک‌بندی و قرق مراتع توجه ویژه داشته باشیم.

کد خبر: ۱۳۲٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha