۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
زد و بند و معاملات غیرقانونی در همدان؛

واگذاری زمین به نام بنکداران، به کام کارمندان| دستگاه قضایی به پرونده ورود کرد

همدان- هفت سال از کلنگ زنی شهرک بنکداران همدان می گذرد و دهه فجر امسال موعد بهره برداری از این طرح بود اما موضوع تخلفهای صورت گرفته در واگذاری زمین های این شهرک بار دیگر زمان افتتاح آن را زیرسوال برد.

بازار؛ گروه استان ها: شهرک های صنفی ظرفیتی در مسیر توسعه اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری در استان ها محسوب می شوند که با کمک بخش خصوصی و دولتی اجرا می شوند و می توانند دستاوردهای اقتصادی را در وهله اول به ارمغان آورد.

سال ۹۳ و در خردادمان همان سال کلنگ احداث شهرک بنکداران در شهرک صنعتی همدان به زمین زده شد و برنامه ریزی برای ایجاد یک مجتمع ویژه استقرار واحدهای صنفی و تجاری در شهرک صنعتی برای نخستین بار در کشور و در استان همدان شکل گرفت و قرار بر تکمیل و راه‌اندازی آن در سریع‌ترین زمان ممکن در وسعت پنج هکتار از زمین شهرک صنعتی بوعلی دو بود.

تسهیل در تردد و ترافیک شهر و فراهم شدن آسایش بیشتر برای شهروندان از دلایل احداث این شهرک بود و استاندار وقت بر آغاز سریع عملیات اجرایی و ساخت این مجتمع تأکید داشت تا همدان بارانداز غرب کشور شده و فعالیت شهرک بتواند جایگاه تهران را برای غرب و جنوب کشور فراهم کند.

شهرک بنکداری همدان در بخش لوازم خانگی، چرم و پوشاک و خواروبار فروشی در حال ساخت بوده تا با استقرار ۷۰۰ واحد در این منطقه تحول بزرگی در عرصه تجارت و اشتغال ایجاد کند

طبق بررسی ها شهرک بنکداری همدان در بخش لوازم خانگی، چرم و پوشاک و خواروبار فروشی در حال ساخت بوده تا با استقرار ۷۰۰ واحد در این منطقه تحول بزرگی در عرصه تجارت و اشتغال ایجاد کند.

واگذاری زمین به نام بنکداران، به کام کارمندان | دستگاه قضایی به پرونده ورود کرد

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان در فاز نخست پروژه شهرک بنکداران استقرار حدود ۳۵۰ واحد پیش‌بینی شده و شهرک بنکداری همان شهرک صنعتی بوعلی شماره دو است که در دو فاز عملیاتی طراحی و در حال اجرا است.

همچنین این پروژه با عنوان نخستین مجتمع صنفی در شهرک صنعتی به‌لحاظ ابعاد و وسعت مطرح است و بسیاری از استان‌ها به‌منظور الگوبرداری از پتانسیل‌های ایجادشده در این مجموعه، از آن بازدید کرده‌اند.

در حالی با گذشت بیش از هفت سال از به زمین زدن کلنگ احداث شهرک بنکداران همدان بهره برداران آن همچنان در انتظار افتتاح کامل و استقرار در شهرک هستند که زمزمه هایی از بروز تخلف در واگذاری زمین های این منطقه به گوش می رسد

با این وجود در حالی با گذشت بیش از هفت سال از به زمین زدن کلنگ احداث شهرک بنکداران همدان بهره برداران آن همچنان در انتظار افتتاح کامل و استقرار در شهرک هستند که زمزمه هایی از بروز تخلف در واگذاری زمین های این منطقه به گوش می رسد.

مطرح شدن تخلف های صورت گرفته در واگذاری زمین های این شهرک اقتصادی آن هم از سوی دادستان همدان موضوع ساده ای نیست که به راحتی از کنار آن بگذریم چراکه شاید بتوان دلیل تاخیر در بهره برداری از این طرح را در تخلف های صورت گرفته پیدا کرد.

واگذاری زمین به نام بنکداران، به کام کارمندان | دستگاه قضایی به پرونده ورود کرد

صحبت های دادستان همدان در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و ‌منابع طبیعی گویای آن است که تخلف های صورت گرفته اندک هم نیست به طوری که حسن خانجانی به آمار ارائه شده از سوی دیوان محاسبات درباره تخلف در واگذاری قطعه های زمین شهرک بنکداران به کارمندان دولت اشاره کرد و افزود: هدف از ایجاد شهرک بنکداران ساماندهی واحدهای صنفی و کمک برای توزیع مناسب تر کالاهایی همچون مواد غذایی و یا کالاهای خانگی است.

برخی از بنگاه‌ها با قیمت بالا واگذار شده و برخی دیگر به تعدادی از کارمندان دولت و یا خانواده آنها داده شده و به نظر در آن بخش نوعی دلالی رخ داده است، چرا که فردی زمینی را به طور مثال ۴۰ میلیون خریداری کرده و بعد آن را دو تا چهار میلیارد تومان به فروش رسانده است

وی با بیان اینکه متأسفانه شهرک بنکداران مشکلات حقوقی و قضایی بسیار دارد، عنوان کرد: برخی از بنگاه‌ها با قیمت بالا واگذار شده و برخی دیگر به تعدادی از کارمندان دولت و یا خانواده آنها داده شده و به نظر در آن بخش نوعی دلالی رخ داده است، چرا که فردی زمینی را به طور مثال ۴۰ میلیون خریداری کرده و بعد آن را دو تا چهار میلیارد تومان به فروش رسانده است.

پرونده قضایی واگذاری قطعه‌هایی از شهرک بنکداران باز است
دادستان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر پرونده قضایی واگذاری قطعه‌هایی از شهرک بنکداران به تعدادی از کارمندان دولتی و خانواده آن ها باز است، افزود: مسئولان شرکت شهرک های صنعتی در توجیه این اقدام خود می گویند که طرف قرارداد از اتحادیه پروانه آورده؛ ما هم می‌گوییم چگونه کودک یا نوجوان کم سن و سال پروانه آورده و زمین گرفته است؟!

متأسفانه در مجموع نزدیک به یک هزار مترمربع از زمین ها به کارکنان دولت واگذار شده، به طوری که ۳۹ کارمند از آموزش و پرورش و ۲۹ کارمند از علوم پزشکی بیشترین خریداران این زمین ها بوده‌اند که برای آنان و دیگر کارکنان تعدادی از ادارات دیگر موضوع در حال پیگیری است

وی اعلام کرد: مطابق گفته رئیس دیوان محاسبات استان همدان متأسفانه در مجموع نزدیک به یک هزار مترمربع از زمین ها به کارکنان دولت واگذار شده، به طوری که ۳۹ کارمند از آموزش و پرورش و ۲۹ کارمند از علوم پزشکی بیشترین خریداران این زمین ها بوده‌اند که برای آنان و دیگر کارکنان تعدادی از ادارات دیگر موضوع در حال پیگیری است.

واگذاری زمین به نام بنکداران، به کام کارمندان | دستگاه قضایی به پرونده ورود کرد

خانجانی با عنوان اینکه این کارکنان مشمول قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی هستند، تأکید کرد: تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف نهایی تمامی معاملات خرید و فروش زمین‌های شهرک بنکداران ممنوع و رسیدگی به پرونده‌های آنان در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر آن معاملات متوقف است تا بررسی های لازم انجام شده و با هر تخلف رخ داده به شدت برخورد می‌کنیم.

افتتاح فاز اول شهرک بنکداران استان همدان که پروژه ای اقتصادی محسوب می شود بارها در مناسبت های مختلف مطرح شده اما همچنان شاهد عدم تحقق این وعده بوده ایم و در حالی که امید می رفت فاز اول پروژه دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و همدان را در مسیر بارانداز شدن قرار دهد اما ورود دستگاه قضایی به نحوه واگذاری زمین های این شهرک گویای آن است که به زودی های زود شاهد این رویداد نخواهیم بود؛ به هر حال امیدواریم با رسیدگی سریعتر به این پرونده مشکل ایجاد شده بررسی و توضیحات لازم به مردم داده شود.

کد خبر: ۱۳۲٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha