۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
۲۹ پروژه کشاورزی خراسان شمالی بهره‌برداری می‌شود| ۸۳۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری
رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۲۹ پروژه کشاورزی خراسان شمالی بهره‌برداری می‌شود| ۸۳۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری

بجنورد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر ۲۹ پروژه کشاورزی با صرف بیش از ۸۳۸ میلیارد ریال اعتبار در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی؛ عبدالله یوسفی با اشاره به بهره‌برداری از ۲۹ پروژه کشاورزی بااعتبار ۸۳۸ میلیارد و ۵۰۵ میلیون ریال در دهه فجر اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در بخش اعتبارات دولتی و تسهیلاتی برای ۳۲۸ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و سه هزار و ۹۷۲ خانوار نیز بهره‌بردار خواهند بود.

وی افزود: از مجموع پروژه‌ها ۱۳ طرح عمرانی بااعتبار ۳۴۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال و با اشتغال ۱۲۸ نفر و یک هزار و ۸۱۷ خانوار بهره‌بردار است که شامل یک هزار و ۲۸۳ هکتار طرح‌های آبیاری نوین بااعتبار بیش از ۲۴۴ میلیارد و ۳۱۳ میلیون ریال و سایر طرح‌ها در بخش لوله‌گذاری، ساخت استخر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: یک واحد کشتارگاه صنعتی با ظرفیت یک هزار رأس دام و تسهیلات ۱۲ میلیارد ریال ایجادشده است که با بهره‌برداری از آن برای ۲۷ نفر شغل ایجاد می‌کند.

یوسفی اظهار داشت: هفت واحد گلخانه در سطح استان با ظرفیت ۳۵ هزار و ۱۴۰ مترمربع با دریافت ۱۹۸ میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال تسهیلات راه‌اندازی شده است که برای ۷۵ نفر نیز اشتغال ایجاد می‌کند و جمعیت بهره‌بردار از آن نیز شامل ۸۹۵ نفر می‌شود.

وی افزود: چهار واحد مجتمع دام‌پروری با ظرفیت ۲۰۰ رأس، دو واحد پرورش گوسفند داشتی با ظرفیت یک هزار رأس، دو واحد پرورش مرغ با ظرفیت ۵۰ هزار قطعه‌ای از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر سال جاری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: یک پروژه شامل تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ (فاز دوم پرورش مرغ گوشتی ۱۰۰هزار قطعه‌ای) در شهرستان شیروان با ظرفیت ۴۶ هزار قطعه با سرمایه‌گذاری۴۸۳ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد که این پروژه نیز برای ۴۶ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و علاوه بر ۹ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت بهره‌بردار از آن خواهند بود.

کد خبر: ۱۳۲٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha