۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
افزایش ارزش روبل در برابر دلار با دستیابی واشنگتن و مسکو به توافق
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش ارزش روبل در برابر دلار با دستیابی واشنگتن و مسکو به توافق

ارزش روبل روسیه از روز پنجشنبه در پی دستیابی توافق اولیه میان مسکو و واشنگتن افزایش یافته و احتمال افزایش بیشتر قیمت به بالای ۸۰ هزار روبل ادامه دارد.

به گزارش بازار، ارزش روبل روسیه در برابر دلار آمریکا در حالی کاهش یافته که عمده ضررهایی را که در این هفته متحمل شده بود، جبران کرده است. گفته می شود دلیل اصلی افزایش ارزش روبل، دستیابی مسکو و واشنگتن به توافقی ابتدایی بر سر مساله اوکراین است.

قیمت جفت ارز USD/RUB تنها اندکی پس از برگزاری جلسه مذاکرات روز پنجشنبه میان روسیه و غرب با افزایش ۱.۵۷ درصدی روبرو شده و رشد ملایمی به خود گرفت. البته افزایش قیمت‌ نفت نیز به‌عنوان محرکی برای روبل عمل کرد.

نشست روز جمعه میان روسیه و غرب بسیار تعیین کننده بوده و پس از آنکه روسیه اعلام کرد که مشتاق است با ایالات متحده در مورد پیشنهادات امنیتی این کشور در خصوص اوکراین مذاکره کرده و اینکه جنگ با اوکراین در برنامه های روسیه نیست، شاخص دلار/ روبل به سرعت از ضرردهی به سود دهی تغییر کرد.

گفتنی است، روبل اوایل هفته به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از تحریم های احتمالی آمریکا علیه مسکو، جایگاه خود را از دست داده بود. از سوی دیگر، ارزش دلار آمریکا نیز بر اساس اعلام بیانیه روز چهارشنبه توسط فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره بانکی، افزایش یافته بود که همین موضوع منجر به کاهش بیشتر ارزش روبل روسیه در برابر دلار شد.

افزایش ارزش روبل در برابر دلار با دستیابی واشنگتن و مسکو به توافق


هم اکنون قیمت به زیر حمایت ۷۹۹۳۱ رسانده و بالای خط حمایت ۷۷۵۸۲ متوقف شده است. این پشتیبانی دست نخورده باقی می‌ماند و محوری است که در صورت انجام اصلاح، راه را برای اصلاح بیشتر قیمت باز می‌کند. هر اصلاحی از سطوح فعلی ابتدا ۷۶۵۱۱ را قبل از ۷۵۹۷۴ و ۷۵۲۴۹ از موانع افزایشی به سمت جنوب هدف قرار می دهد.

از سوی دیگر، جهش روی حمایت ۷۷,۵۸۲ و به دنبال آن حرکت صعودی قوی، این جفت را در آزمون مجدد ۷۹,۹۳۲ قبل از اینکه قیمت ۸۰,۶۶۹ به عنوان یک هدف صعودی اضافی نمایان شود، خواهد کشاند.همچنین ۸۱۳۷۷ دیگر هدف صعودی است که در صورت ادامه پیشروی قیمت ظاهر خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۲٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha