۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
 بدهی ۲۷ هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان
وزیر صمت مطرح کرد؛

بدهی ۲۷ هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان

رشت- وزیر صمت با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی پرچالش است، گفت: این صنعت ۲۷ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکار است.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدرضا فاطمی امین جمعه شب در شورای اداری گیلان با اشاره به اینکه صنعت خودرو په چالش‌های فراروی صنعت خودرو اظهار داشت: بدهی بیش از یک هزار میلیارد تومانی به قطعه سازان از جمله مشکلات است که به دلیل قیمت گذاری، نحوه تعامل و قراردادها این مشکلات وجود دارد.

وی افزود: اخیرا تسهیلات و گشایش‌هایی ایجاد شده که امیدواریم مشکلات رفع شود و این مسئله نیازمند زمان است و در اولویت کاری ما در وزارت صمت قرار دارد.

وی به موضوع ابریشم اشاره کرد و آن را زنجیره ای از توتستان تا نوغانداری برشمرد و گفت: با واحدهای صنعتی مذاکره و توافق حاصل شده و با تکمیل ۱۶ طرح بیش از دو هزار و ۴۰۰ شغل فراهم می شود.

فاطمی امین به پروژه هایی برای تجهیز زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: ایجاد سه پست فشار قوی و تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های و تصفیه فاضلاب در شهرهای صنعتی استان از جمله مصوبات است.

وزیر صمت ظرفیت گیلان را برای حوزه صادرات غنی دانست و گفت: ایجاد هفت خط جدید کشتیرانی از بندرانزلی به آستراخان از جمله طرح‌ها است و پیگیر آن هستیم که کشتی‌های رورو در این خط راه اندازی و بکارگیری شود.

وی لایروبی بندر آستراخان و آستاران را در حوزه صادرات مهم برشمرد و گفت: برای تامین برق واحدهای تولیدی ایجاد ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید جزو برنامه‌ها است و کارهای مثبتی برای تامین نقدینگی شامل تامین زنجیره ای و مواد اولیه صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۳۲٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha