۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
عده‌ای اعتقادی به هزینه‌کرد برای صنعت نفت ندارند
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

عده‌ای اعتقادی به هزینه‌کرد برای صنعت نفت ندارند

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه باید برای نگهداشت و به روز کردن تجهیزات صنعت نفت هزینه کرد اما متاسفانه عده‌ای اعتقادی به هزینه‌کرد برای آن ندارند و فقط می‌خواهند آن را به اصلاح بدوشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری بر ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت نفت با هدف جلوگیری از کاهش استخراج نفت تاکید کرد و گفت: با توجه به فرسوده شدن بسیاری از تاسیسات میادین و پایین آمدن فشار مخازن، نیاز است از تجهیزات و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر استفاده کرد بنابرین اگر توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه محقق نشود و نتوان از سرمایه‌گذاری خارجی بهره برد به‌یقین در آینده نزدیک میزان برداشت ما از میادین افت خواهد کرد.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی و فعال کردن شرکت‌های پتروشیمی که از نفت و گاز بهره می‌برند جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه ضروری است تا اطمینان بیشتری برای تحویل خوراک مورد نیاز خود داشته باشند.

وی اظهار کرد: به‌یقین این تصور که مجموعه نفت و گاز می‌تواند به‌طور دائم و مستمر به ما درآمد دهد بی‌آنکه برای نگهداشت و به روز کردن تجهیزات آن هزینه کنیم تصور اشتباهی است اما متاسفانه عده‌ای اعتقادی به هزینه‌کرد برای نگهداشت صنعت نفت ندارند و فقط می‌خواهند آن را به اصلاح بدوشند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: لزوم توجـه بـه راهکارهای جامع و کلان‌نگر، هماهنگی با بازارهای رقـابتی بـین‌المللـی، شناسـایی عوامـل کاهش ریسک، اصلاح برخی قوانین داخلی، پیش‌بینی و اتخـاذ روش‌های متفاوت جذب منابع مالی خارجی و ایجـاد شـرایط مناسب همکاری بخش خصوصی با سرمایه‌گذاران خارجی، از راه‌های پیشنهادی برای مواجه با چالش‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش نفت و گاز است.

کد خبر: ۱۳۲٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha