۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
ارقام بومی سهمی در بازار انار مازندران ندارد
در گفتگو با بازار؛

ارقام بومی سهمی در بازار انار مازندران ندارد

بهشهر- معیری، تولیدکننده و باغدار انار در مازندران با بیان اینکه ارقام بومی انار سهمی در بازار ندارند، برندسازی را در این حوزه الزامی دانست.

حمیدرضا معیری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه بیشترین باغداران به سمت کاشت و تولید ارقام اصلاح شده انار رفته اند، افزود: کاشت ارقام اصلاح شده از نظر اقتصادی دارای صرفه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه نفوذ ارقام اصلاح شده سبب کم توجهی به ارقام بومی شده است، افزود: نبود درآمد از جمله دلایل و عوامل است که باغداران را به کشت ارقام اصلاح شده سوق داده است.

وی یادآور شد: ارقام بومی سهمی از بازارهای نوبرانه ندارند و کمتر از سوی مصرف کنندگان مورد توجه قرار می گیرد و زمانی در بازار عرضه می شود که قیمت ها شکسته شده است.

این باغدار با اظهار اینکه انارهای بومی آرام آرام از سبد مصرف کنندگان و بازار میوه در حال حذف شدن است، افزود: باید برای برندسازی محصولات و توجه به تولیدکنندگان برنامه ریزی اساسی صورت گیرد.

معیری با اظهار اینکه گونه هایی نظیر ملس، واندرفول آمریکا، ارقام قندرها و ترک توسط نهالستان ها به باغدار توصیه می شود، گفت: متاسفانه انارستان های استان تولیت و مدیریت درستی ندارند و هنوز نتوانستیم برندهای محلی انار را معرفی و حفظ کنیم.

کد خبر: ۱۳۱٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha