۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
داستانی واقعی؛ علف زیر پای پورشه‌های لوکس گمرکات سبز شد| واردات با کارت‌های یکبار مصرف
بازار گزارش می‌دهد؛

داستانی واقعی؛ علف زیر پای پورشه‌های لوکس گمرکات سبز شد| واردات با کارت‌های یکبار مصرف

نوشهر- ۷۸ دستگاه خودرو لوکس و وارداتی در انبار گمرکات مازندران خاک می خورد و لای درب بسیاری از خودروها خزه و علف های هرز سبز شده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: خاک خوردن خودروهای لوکس و وارداتی نیز دغدغه فراروی متولیان گمرگ و اموال تملیکی در مازندران شده است، ماشین‌های چندمیلیاردی که سال‌های سال در انبار گمرکات دپو شده است.

هنوز متولیان بنادر و گمرکات از زیر بار فشار افکار عمومی و دستگاه‌های نظارتی مبنی بر دپو و فساد نهاده‌های دامی و انواع کالاها در انبارهای تحت پوشش خارج نشدند که ماشین‌های چندمیلیاردی و لوکس سوژه رسانه‌ها شده است.

اگرچه متولیان گمرک ارزش کلی خودروهای لوکس دپو شده در انبارهای بنادر را ۹۰ میلیارد تومان اعلام می‌کند اما به اعتقاد شهروندان و مردم ارزش این خودروها در بازار آزاد چندین برابر است.

یک شهروند نوشهری با اشاره به اینکه چندین دستگاه خودرو لوکس و گران قیمت از جمله پورشه سال‌های سال در انبار بندر این شهر خاک می‌خورد و سطحی وسیعی از محوطه را اشغال کرده است، افزود: متولیان امر باید به مردم پاسخ دهند این خودروها توسط چه کسانی وارد شده که هنوز مجوز ترخیص صادر نشده است.

حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار صرف ارز برای واردات کالاهای غیراساسی از جمله خودروهای لوکس را که طی سال‌های گذشته انجام شد مایه انتقاد دانست و خواستار پاسخگویی متولیان امر شد.

دپو و بلاتکلیفی ۷۸ دستگاه خودرو لوکس در انبارهای مازندران در حالی است که علاوه بر این ۵۶۰ هزار تن انواع کالاها و نهاده‌ها نیز در انبارهای بنادر مازندران دپو شده است و طبق دستورالعمل رئیس کل دادگستری مازندران، تسریع در تعیین تکلیف و ترخیص این کالاها ضروری است.

پورشه‌های لوکس در انبار گمرکات می‌پوسد| واردات با کارت‌های یکبار مصرف

ضرب العجل دستگاه قضا برای تعیین تکلیف کالاها و اموال دپو شده
حجت الاسلام صادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه بازدید از انبار بنادر و گمرکات استان با اشاره به دپوی مقادیر زیادی کالاها و نهاده‌ها از مدت‌ها قبل بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف این کالاها تاکید کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بسیاری از این کالاها فاسد و از رده خارج شدند، عنوان کرد باید ظرف مدت تعیین شده نسبت به ترخیص کالاها و نهاده‌ها اقدام شود.

وی اظهار داشت: از زمان صدور ضرب العجل تاکنون فرایند ترخیص کالاها در انبارها و گمرکات استان شتاب بخشیده شده است.

با آنکه ضرب العجل ترخیص کالاهای رسوب شده و مانده در انبارهای بنادر و گمرکات استان را شتاب بخشید اما همچنان هر ساله بر شمار خودروهای لوکس و بلاتکلیف در این انبارها افزوده می‌شود و لای درب بسیاری از این ماشین‌های وارداتی چندمیلیاردی خزه و علف‌های هرز سبز شده است.

۷۸ دستگاه خودروی لوکس بلاتکلیف است
علی یوسفی منش ناظر گمرکات استان مازندران در پیگیری خبرنگار بازار شمار خودروهای لوکس وارداتی و بلاتکلیف موجود در انبارهای بنادر استان را ۷۸ دستگاه ذکر کرد و گفت: برای خروج این خودروها منتظر حکم سازمان اموال تملیکی هستیم.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ دستگاه خودرو لوکس با مجوز دولت و از طریق بندر نوشهر اقدام شده بود، افزود: این خودروها شامل بنز، آزرا، پورشه و غیره است که طی ۱۰ سال وارد بندر شده است.

وی درباره دلیل رسوب و رکود تعدادی از خودروهای لوکس در گمرکات اظهار داشت: برخی از این خودروها به دلیل نداشتن ضوابط فنی استاندارد و حجم موتور بالای دو هزار و ۵۰۰ سی سی اجازه ترخیص داده نشده است.

پورشه‌های لوکس در انبار گمرکات می‌پوسد| واردات با کارت‌های یکبار مصرف

یوسفی منش یادآور شد: همچنین ۴۰ دستگاه خودرو نیز به رغم آنکه وارداتشان ممنوع بود، اجازه خروج و ترخیص به آن داده نشده و برخی نیز فاقد ضوابط فنی هستند و در انبارها وجود دارند.

ناظر گمرکات مازندران با اظهار اینکه سازمان اموال تملیکی موظف به تعیین تکلیف و تحویل گرفتن خودروهای لوکس است، ارزش خودروهای دپو شده و لوکس در انبارهای بنادر را جمعاً ۹۰ میلیارد تومان ذکر کرد.

دپو و توقیف خودروهای لوکس و وارداتی در انبار گمرکات مازندران همواره خبرساز بوده و در بین این خودروها، پورشه، بنز، بی ام، آزارا و غیره به دیده می‌شود که هنوز جواز خروج را دریافت نکردند.
از سال ۹۲ تاکنون پرونده دپو و توقیف خودروهای لوکس در انبار و محوطه گمرکات و بنادر مازندران مفتوح است و در این سال ۷۶ دستگاه خودرو گران قیمت وارداتی به نوشهر وارد شد که تعدادی از آنان در محوطه بندر توقیف مانده است.

ردیابی خودروهای لوکس و وارداتی در بنادر مازندران و نوشهر سرنخ‌ها را به زن روستایی پورشه سوار می‌رساند که از طریق کارت بازرگانی که به نام وی بود ۷۰۰ دستگاه خودرو لوکس وارد شد و سودجویان برای فرار از مالیات و پرداخت نکردن عوارض گمرکی با اجاره کارت‌های بازرگانی اقدام به واردات کالاهای از جمله خودروهای لوکس کرده بودند

ردیابی خودروهای لوکس و وارداتی در بنادر مازندران و نوشهر سرنخ‌ها را به زن روستایی پورشه سوار می‌رساند که از طریق کارت بازرگانی که به نام وی بود ۷۰۰ دستگاه خودرو لوکس وارد شد و سودجویان برای فرار از مالیات و پرداخت نکردن عوارض گمرکی با اجاره کارت‌های بازرگانی اقدام به واردات کالاهای از جمله خودروهای لوکس کرده بودند.

این بانو طی سه سال از سال ۹۰ تا ۹۳ از طریق کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف ۶۰۰ دستگاه خودرو لوکس شامل آزرا، هیوندا، تویوتا لنکروز، پورشه و غیره کرده است و اکنون سطح وسیعی از محوطه بنادر از خودروهای لوکس اشغال شده است.

کد خبر: ۱۳۱٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بینام IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      15 1
      الان باهم میشینن هرکی سهمشومیگیره ولش میکنن نگران نباشین
    • محمد IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      25 1
      چرا باید وارد کشور بشن ،باید ارابه های مرگ خودمون به قیمت پورشه به فروش برسن
    • Soheil IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      5 0
      تا پراید هست پوزش تو ایران می‌خوایم چیکار
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      10 0
      حتما استاندارد ندارن یا ایربگ پورشه ها باز نمیشه که مجوز ندادن بالاخره جون مردم مهمه
    • محمد IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      3 0
      فعلن با لطف مسولین پراید ازهمه اینا بالازد این است شعار ما میتوانیم خواستن توانستن است بله
    • هومن IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      2 1
      گور بابای من که ماهی ۳۸۰۰میگیرم .سهماتونو بگیرید و برای آقازاده های خودتون بهترین ماشین رو بخرید و گور بابای بقیه
    • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      7 0
      حتماً تست کیفیت این ماشین ها مثبت نبوده . آخه مثل پراید نمیشن که . باید از ایران خودرو و سایپا یاد بگیرن و ماشین بسازن
    • محسن IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      2 0
      کشور عجیب با قوانین عجیبی داریم کجای دنیا امثال کشور ما پیدا میشه که جنس تو‌گمرک سالهای سال افتاب بخوره و بپوسه