۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
تاکید چین بر دستیابی به اهداف آب و هوایی؛ ترویج انتقال سبز به سوی توسعه اجتماعی_اقتصادی
از سوی شی جین پینگ مطرح شد؛

تاکید چین بر دستیابی به اهداف آب و هوایی؛ ترویج انتقال سبز به سوی توسعه اجتماعی_اقتصادی

شی جین پینگ ضمن اعلام این که چین باید قاطعانه مصرف انرژی فسیلی خود را محدود کند، خواستار تلاش‌های هماهنگ برای کاهش انتشار کربن و ترویج انتقال سبز به سوی توسعه اجتماعی_اقتصادی شد.

به گزارش بازار، شی جین پینگ، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، خواستار تلاش‌های هماهنگ برای کاهش انتشار کربن و ترویج انتقال سبز به توسعه اجتماعی_اقتصادی شد و گفت که چین باید قاطعانه مصرف انرژی فسیلی خود را محدود کند.

شی در یک جلسه مطالعه گروهی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین اعلام کرد که چین باید اولویت بیشتری به توسعه انرژی های جدید و انرژی پاک بدهد و توسعه انرژی بادی و خورشیدی در مقیاس بزرگ و سودآور را به همراه تولید انرژی زیست توده، انرژی زمین گرمایی، انرژی اقیانوس و نیروی هیدروژن تسریع بخشد.

با توجه به اینکه چین قبلاً خود را متعهد به افزایش انتشار کربن قبل از سال ۲۰۳۰ و دستیابی به بی‌ طرفی کربن تا پیش از سال ۲۰۶۰ کرده است، شی اظهار کرد که دستیابی به اهداف آب و هوایی اقدامی است که چین باید به جای تحت فشار قرار گرفتن توسط دیگران، انجام دهد.

رئیس جمهور چین بر اهمیت اقدامات لازم مرتبط با دستیابی به اهداف بی طرفی برای چین در رهایی این کشور از محدودیت های منابع و محیطی و دستیابی به توسعه پایدار تاکید کرد. وی همچنین اعلام کرد که رسیدن به این اهداف کار آسانی نیست و مستلزم یک تحول گسترده و عمیق است.

وی خاطرنشان کرد که کاهش آلاینده ها نه کاهش بهره وری است و نه حذف آلاینده ها ضمن اینکه در عوض، ملت باید مسیر رشدی را طی کند که حفاظت از محیط زیست و توسعه سبز و کم کربن را در اولویت قرار دهد و انتقال سبز را در رشد اقتصادی خود ترویج نماید.

رئیس جمهور چین خواستار تلاش موازی برای تقویت هماهنگی سیاست‌ ها و اقدامات و توانمندسازی حوزه‌های مختلف در جهت تعدیل ساختار صنعت و تعیین برنامه‌های عملیاتی شد و گفت که باید از رویکردهای فراگیر پرهیز شود.

وی اذعان نمود: برای ملت مهم است که مشکلات ملموس و مبرم خود را به صورت گام به گام حل کند و از عجله برای موفقیت یا نتیجه گیری آنی خودداری نماید. شی اظهار کرد که کشور باید گام‌هایی را برای توسعه ساختار صنعتی و شیوه‌های زندگی و تولیدی که برای حفظ منابع و حفاظت از محیط‌زیست کمک می‌کند، تسریع بخشد.

شی جین پینگ بر ترویج یک انقلاب انرژی تصریح کرد که کشور تنها زمانی می تواند انرژی سنتی را به تدریج پس از اینکه جایگزین ایمن و قابل اعتماد از طریق انرژی جدید شود، حذف کند. همچنین، در ممانعت از استفاده از سوخت فسیلی، ملت باید مصرف زغال سنگ خود را به شیوه ای دقیق و معقول کنترل کند و امکان جایگزینی منظم آن را فراهم نماید.

رئیس جمهور این کشور افزود: چین باید بیشتر از تولید انرژی داخلی خود استفاده کرده و از تامین ایمن زغال سنگ، حفظ رشد پایدار در ظرفیت تولید نفت خام و گاز طبیعی و افزایش ظرفیت ذخیره خود برای زغال سنگ، گاز و نفت اطمینان حاصل کند.

شی بر ضرورت پیشرفت در ارتقای صنایع تاکید کرد و گفت: کشور باید ادغام عمیق اینترنت، کلان داده، هوش مصنوعی و ۵G را با بخش‌ های سبز و کم کربن امکان پذیر کند. وی خواستار ارزیابی دقیق‌تر ردپای کربن پروژه‌های جدید و اقدامات قاطع‌تر برای جلوگیری از توسعه پروژه‌های سطح پایین با مصرف انرژی و انتشار بالا شد.

همچنین، شی بیان کرد: ارتقای بخش‌های فولاد، فلزات غیرآهنی، مهندسی شیمی و مصالح ساختمانی باید در اولویت بیشتری قرار گیرد و نوآوری در تکنیک‌های کم کربن و تحول دیجیتال صنایع باید تسریع شود.

رهبر چین مجدداً بر لزوم بهبود مکانیسم برای محدود کردن مصرف انرژی و کنترل شدت انرژی یا مصرف انرژی در واحد تولید ناخالص داخلی تاکید کرد و گفت که این مکانیسم باید به سمت محدود کردن انتشار کربن و مصرف کربن در واحد تولید ناخالص داخلی تغییر یابد.

دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین تصریح کرد: چین به شرکت در گفتگوهای جهانی آب و هوا و قوانین بین المللی به شیوه ای فعال تر ادامه خواهد داد و در جهت توسعه یک سیستم حکمرانی جهانی که منصفانه، معقول و به طور جهانی سودمند باشد، کار خواهد کرد.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha