۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
آب‌رسانی پایدار بجنورد نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی:

آب‌رسانی پایدار بجنورد نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

بجنورد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: آب‌رسانی پایدار به شهر بجنورد نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که در همین راستا برای جذب اعتبارات موردنیاز اقدامات کارشناسی انجام شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ، غلامحسین ساقی بابیان این‌که آب‌رسانی پایدار به شهر بجنورد نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است بیان کرد: هدف و وظیفه ما تأمین آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار در شهرها و روستاهای استان است که برای تکمیل، ایجاد و پایدار نگه‌داشتن تأسیسات نیازمند اعتبارات موردنیاز هستیم

وی با اشاره به این‌که خوشبختانه با نگاه خوبی که مجلس انقلابی طبق مصوبه محرومیت‌زدایی به مقوله آب داشته ، تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه‌ای که وزارت کشور به توسعه زیرساخت‌ها داشته است، خوشبختانه اعتبارات سال ۱۴۰۰ در حوزه آب و فاضلاب نسبت به سال گذشته حدود دونیم برابر شده و از حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۵۶۸ میلیارد تومان افزایش پیداکرده است.

انتقال آب از زون شمالی به بجنورد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به این‌که یکی از خواسته‌های ما در مصوبات سفر قریب‌الوقوع هیئت دولت به استان انتقال آب از زون شمالی شامل چاه‌های در اختیار شرکت پتروشیمی و پلنگ دره به شهر بجنورد است، اظهار کرد: با انجام این پروژه برای همیشه تأمین آب شهر بجنورد ازنظر کمی و کیفی پایدارمی شود.

ساقی به حفر هشت حلقه چاه در منطقه پلنگ دره شهر بجنورد اشاره کرد و گفت: جهت بهره‌مندی شهروندان بجنوردی از آب پایدار و باکیفیت در مواقعی از سال که نتوانیم از آب سد شیرین دره استفاده کنیم درمجموع باید ۱۱ حلقه چاه حفر کنیم که از این تعداد ۸ حلقه حفرشده و سه حلقه دیگر در برنامه حفاری قرار دارد.

وی ادامه داد: به عنایت به اهمیت موضوع لازم است در آینده‌ای نزدیک آب استحصال‌شده از این ۱۱ حلقه چاه و چاه‌های که در اختیار شرکت پتروشیمی است را به شهر بجنورد منتقل یابد که اعتبار موردنیاز برای این پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است و با مذاکراتی که با مسئولین و با گزارش جامعی که ارائه شد این پروژه جزو اولویت‌های اصلی برای تصویب در سفر هیئت دولت به استان خراسان شمالی قرار خواهد گرفت.

ایجاد تاسیسات فاضلاب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با تأکید بر این‌که باید بتوانیم در کنار تأمین آب شرب شهروندان تأسیسات فاضلاب را در شهرهای استان اجرا کنیم ،اضافه کرد: ایجاد تأسیسات فاضلاب در شهرهای فاقد ردیف استان منوط به کسب مجوز ماده۲۳ است.

ساقی با بیان اینکه باوجود این‌که بیش از ۴۵ درصد در بخش تأسیسات آب تخصیص اعتبارات داریم، اما در حوزه فاضلاب تخصیص اعتبارات خوبی نداشته‌ایم، گفت: باوجود این‌که حدود ۷۸ میلیارد تومان در بخش فاضلاب اعتبارات ابلاغ‌شده است، اما تخصیص اعتبار حدود ۲۴درصد است و برای این‌که بتوانیم تأسیسات فاضلاب را گسترش دهیم نیازمند مساعدت و همراهی بیشتری در تخصیص اعتبارات است.

وی اضافه کرد: کارهای اصلی برای صدور مجوز ماده ۲۳ و دریافت ردیف اعتباری تأسیسات فاضلاب شهرهای گرمه و جاجرم انجام‌شده است امیدواریم با همراهی تمامی دست‌اندرکاران پروژه فاضلاب دیگر شهرهای استان هم در برنامه اجرایی قرار بگیرد. افزایش ظرفیت و احجام جمع‌آوری تصفیه فاضلاب شهر بجنورد هم از خواست‌های ما در سفر قریب‌الوقوع هیئت دولت است که انشالله به نتیجه برسد.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha