۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
فراهم کردن زمینه نقل و انتقالات مالی ایران و قرقیزستان
در نشست توسعه روابط تجاری ایران و قرقیزستان مطرح شد

فراهم کردن زمینه نقل و انتقالات مالی ایران و قرقیزستان

رئیس اداره آسیای مرکزی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نشست توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و قرقیزستان در دی‌ماه سال جاری خبر دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، رحمت‌اله خرمالی در این نشست ضمن اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های دو کشور بر توسعه بیش از پیش روابط تجاری و اقتصادی و فراهم کردن زمینه نقل و انتقالات مالی و نیز افزایش خطوط پروازی مستقیم دو کشور در راستای حمایت از تجار تاکید کرد.

رئیس اداره آسیای مرکزی سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه افزود: از دیگر موارد مطروحه در این جلسه می‌توان به موضوعاتی از قبیل معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در قرقیزستان، عضویت قرقیزستان در WTO، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، و نیز برخورداری از GSP+ اتحادیه اروپا (تعرفه صفر برای صادرات کالا از قرقیزستان به اتحادیه اروپا) و وجود فرصت مناسب جهت ارتقای همکاری‌ها با توجه به موارد مطروحه اشاره کرد.

خرمالی در این جلسه همچنین به اهمیت برگزاری سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور، در دستورکار بودن برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در قرقیزستان، توسعه همکاری‌ها در حوزه کشاورزی و ماشین‌آلات، وضعیت حمل و نقل و ضرورت توسعه همکاری‌ها در این حوزه اشاره کرد.

گفتنی است این نشست با هماهنگی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و با حضور سفیر قرقیزستان در تهران، سفیر ج. ا. ایران در قرقیزستان (مجازی) تجار ایرانی و قرقیزی و نیز سایر فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور برگزار شد.

کد خبر: ۱۳۱٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha