۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
اعتبار پروانه اشتغال به کار اتباع خارجی در قزوین تمدید شد
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین:

اعتبار پروانه اشتغال به کار اتباع خارجی در قزوین تمدید شد

قزوین - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: پروانه اشتغال به کار اتباع خارجی در استان به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم مقابله با آن به مدت دو ماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، رضا گروسی روز چهارشنبه اظهار کرد: کارفرمایانی که کارشناسان اتباع خارجی را در مجموعه خود به کار گرفته‌اند برای تمدید پروانه اشتغال آنها تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری نیازی به مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ندارند.

وی با اشاره به طرح غربالگری نیروی کار، اضافه کرد: اکثر واحدهای تولیدی استان برای غربالگری کارگران به وسیله کارشناسان بهداشت مستقر در شرکت اقدام کرده‌ و اقدامات پیشگیرانه از جمله تب سنجی، ضدعفونی ورودی کارگاه به صورت مستمر و اجبار به استفاده از وسایل ایمنی فردی از قبیل ماسک، دستکش و فاصله گذاری اجتماعی را اجرا کرده اند.

گروسی افزود: پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های عمومی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و قطع زنجیره شیوع آن به واحدهای تولیدی استان ابلاغ شده است و در رصدها و بازدیدهای میدانی نیز بر اجرای اقدامات مشاوره‌ای و پیشگیرانه طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت تاکید شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اضافه کرد: با توجه به تعطیلی بسیاری از مشاغل بر اثر شیوع کرونا، بیمه بیکاری به تمامی کسانی که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی هستند پرداخت می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوط ثبت نام کنند.

گروسی افزود: تاکنون شش هزار و ۵۰۰ نفر در این زمینه ثبت نام کرده اند که پرونده‌های آنها در مراحل رسیدگی و اعلام نتیجه به متقاضیان قرار دارد.

کد خبر: ۱۳٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha