۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
ظرفیت برداشت یک تن صمغ باریچه در استان سمنان وجود دارد
مسئول بهره‌برداری منابع طبیعی سمنان:

ظرفیت برداشت یک تن صمغ باریچه در استان سمنان وجود دارد

سمنان- مسئول بهره‌برداری منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه باریچه به دلیل داشتن مشتریانی در فرانسه که عمدتاً شرکت های ساخت عطر و ادکلن هستند، محصولی استراتژیک است، گفت: ظرفیت برداشت یک تن صمغ باریچه در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، ابوالقاسم رحیمی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به ظرفیت های عظیم ارزآوری باریجه به دلیل استفاده از صنعت عطر سازی و ادکلن در اروپا، بیان کرد: این گیاه یکی از پردرامد ترین گیاهان دارویی محسوب می شود که کشت آن در مراتع استان میسر است.

وی با بیان اینکه برداشت گیاهان دارویی شامل باریجه و کتیرا از مراتع استان می توانند ارزآوری خوبی را برای استان سمنان به همراه داشته باشد، ابراز کرد: طرح گسترش کشت این گیاهان به اشتغال زایی و درامد زایی جوامع بومی نیز منجر می شود.

مسئول بهره‌برداری منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه گیاهان دارویی در راستای طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی انجام می شود، ابراز کرد: توانمند سازی جاومع بومی  محور این طرح است.

رحیمی با بیان اینکه در استان سمنان می توان سالانه تا یک تن محصول باریجه برداشت کرد، بیان کرد: این محصول در ابعاد گرم دارای ارزش های هنگفت است.

وی از در نظر گرفتن برنامه هدفمند و کارآمد در خصوص گیاهان دارویی برای گیاهان دارویی در استان سمنان خبر داد و گفت: این گیاهان می تواند توسعه اقتصادی را به استان سمنان هدیه دهد.

مسئول بهره‌برداری منابع طبیعی استان سمنان در خاتمه گفت: کشت گیاهان دارویی طی سال ۹۹ نیز در دستور کار منابع طبیعی استان سمنان قرار دارد.

کد خبر: ۱۳٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha