۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
مهلت ۲ ماهه به «فاطمی امین» برای تعیین مدیرعامل دو خودروساز توسط سهامداران
در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

مهلت ۲ ماهه به «فاطمی امین» برای تعیین مدیرعامل دو خودروساز توسط سهامداران

نماینده رباط کریم در مجلس به صورت مشروط از توضیحات وزیر صمت در خصوص عدم تعیین مدیرعامل دو خودروساز سایپا و ایران خودرو توسط سهامداران آنان قانع شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۵ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از وزیر صمت درخصوص علت عدم تعیین مدیرعامل ایران خودرو و سایپا توسط سهامداران، پس از استماع توضیحات سید رضا فاطمی امین به صورت مشروط قانع شد.

نماینده سوال کننده تأکید کرد: تعیین وضعیت مدیرعامل دو شرکت خودروساز باید طی دو ماه انجام شود.

روح اله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گزارشی از نحوه رسیدگی به سوال حسن نوروزی به همراه ۵۲ نفر از نمایندگان مجلس از وزیر صمت درخصوص علت عدم تعیین مدیرعامل ایران خودرو و سایپا توسط سهامداران گفت: در اجرای ماده ۲۰۷ آیین نامه داخلی مجلس، سوال فوق در جلسه رسمی کمیسیون با حضور نمایندگان عضو، نماینده سوال کنندگان و وزیر مطرح شد و پس از استماع نظر طرفین و عدم اقناع نماینده سوال کننده، کمیسیون قلمرو سوال را ملی دانست و به استناد آیین نامه داخلی گزارش سوال را برای اعلام وصول در اولین نشست علنی به هیات رئیسه ارسال کرد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه سهام دولت در ایران خودرو ۶ درصد و سهام دولت در سایپا تقریبا ۱۷ درصد است، سوال اینجاست چرا سهمی برای بخش‌های خصوصی در این خصوص گرفته نمی‌شود، در واقع اینکه دولت و وزارت صمت هیأت مدیره و مدیرعامل برای این دو شرکت انتخاب کنند وجاهت قانونی ندارد.

وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی سیاست بر این است که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت به سیاستگذاری، نظارت و حمایت بپردازد، همچنین اصل ۴۴ قانون اساسی نیز بر این موضوع تأکید داشته تا تصدی‌گری به مردم واگذار شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: دولت و وزیر صمت در کمیسیون این موضوع را قبول کردند تا موضوع به سهامداران واگذار شود و به عبارتی سهامداران در این خصوص تصمیم‌گیر باشند.

کد خبر: ۱۳۱٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha