۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
بیش از ۱۰ هزار طرح آبرسانی روستایی در دولت سیزدهم اجرا می‌شود
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور:

بیش از ۱۰ هزار طرح آبرسانی روستایی در دولت سیزدهم اجرا می‌شود

پاکروح، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: بیش از ۱۰ هزار پروژه آبرسانی روستایی در روستاهای محروم کشور اجرا می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، شاهین پاکروح معاون شرکت آب و فاضلاب کشور در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت آب و فاضلاب استان فارس اظهار داشت: در دولت سیزدهم با تکیه بر اصل تأثیرگذاری، پروژه‌های مهمی در کشور تعریف شده است که از اهم آن می‌توان به ۸۷ پروژه بزرگ آبرسانی شهری و بیش از ۱۰ هزار پروژه آبرسانی روستایی در روستاهای محروم کشور اشاره کرد.

پاکروح در ادامه از برنامه‌ریزی دولت و مجلس برای تأمین مالی این پروژه‌ها نیز سخن گفت و از همراهی مجلس با دولت در این خصوص ابراز خرسندی کرد و به ترسیم تاریخچه‌ای جامع از شرکت‌های آبفا پرداخت و گفت: امروز پس از ۳۰ سال از تشکیل شرکت‌های آبفا توانسته‌ایم با به کارگیری طرح‌های مطالعاتی، مدیریت دانش و تخصص، خواسته‌های مشترکان‌مان را در حوزه آب و فاضلاب محقق نماییم.

وی ادامه داد: از جمله این خواسته‌ها تأمین و ایجاد زیرساخت در حوزه آب و همینطور جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب بوده که به صورت مطلوب، اجابت شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفا کشور در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: آنچه در حوزه تأمین و توزیع آب باید مورد توجه باشد؛ بحث مدیریت آب است. ما امروز صرفا با اتکا به پروژه‌های توسعه‌ای نخواهیم توانست تقاضای آب را جوابگو باشیم. در این برهه آنچه که همه ما شاهد آنیم؛ پیشی گرفتن تقاضای آب بر عرضه آن است. ما در واقع شاهد یک عدم تطابق و ناترازی در این عرصه هستیم. بخشی از این ناترازی به موضوعات اقلیمی برمی‌گردد.

به گفته وی، این مسائل شامل تغییرات اساسی که در کاهش نزولات آسمانی و همینطور تبدیل رژیم نزولات آسمانی از برف به باران در کشور می‌باشد و بخش دیگر به توسعه نا همگونی که در مصارف آب پیش آمده است مربوط می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: مطالبه‌گری مردم در مقابل منابع موجود آب مشکلات جدی را در حوزه مدیریت آب ایجاد نموده است. باید توجه داشته باشیم که صرفا با مدیریت تولید نمی‌شود درخواست مردم را اجابت نمود. واضح است که در کنار اقدامات توسعه‌ای، باید کارآمدی مدیریتی را نیز توسعه دهیم. بدون تردید مدیریت مصرف و اقتصاد آب از ارکان مدیریت آب است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون شرکت آب و فاضلاب کشور خاطر نشان کرد که اگر اینطور نباشد ما نخواهیم توانست مصارف را بهینه کنیم و اگر مصارف بهینه نشود، کیفیت آب را نیز به چالش خواهد کشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نیروهای انسانی کارآمد در صنعت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: امروز این صنعت دارای نیروهای کارآمد، متخصص و اخلاق‌مداری است که باید وجود آنان را غنیمت شمرد.

پاکروح در پایان از تلاش‌ها و زحمات علی بوستانی مدیرعامل سابق شرکت آبفای فارس تجلیل و برای علی‌ جان صادق پور مدیرعامل جدید این شرکت در پیشبرد اهداف صنعت آب و فاضلاب در استان فارس، آرزوی توفیق کرد.

کد خبر: ۱۳۱٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha