الزام واحدهای صنفی به ثبت اطلاعات در سامانه امید
دبیرکل اتاق اصناف ایران اعلام کرد

الزام واحدهای صنفی به ثبت اطلاعات در سامانه امید

مجتبایی، دبیر کل اتاق اصناف گفت: همه واحدهای صنفی سراسر کشور باید اطلاعات لازم را در سامانه امید به نشانی www.asnaf.moi.ir ثبت کنند.

به گزارش بازار، محمدباقر مجتبایی دبیر کل اتاق اصناف در پاسخ به این پرسش که صاحبان اصناف تا چه زمانی مهلت دارند تا مجوز فعالیت را از سامانه «امید» دریافت کنند؟ افزود: از ۱۵ آذر بر مبنای مصوبه ستاد ملی کرونا و به روش های مختلف به واحدهای صنفی اطلاع رسانی شده است که باید در این طرح مشارکت داشته باشند.

او افزود: تفاوت این طرح با طرح های قبلی در این است که پیش از این در دو سال گذشته جامعه صنفی با تعطیلی مواجه می شد و این موضوع برای آن ها و مردم مشکلاتی را به وجود می آورد اما اکنون به این تجربه در ستاد ملی کرونا رسیدیم که اگر برای یک گروه و یا یک شهر محدودیتی از بُعد کرونایی و مشکلات گسترش ویروس کرونا ایجاد شده است کل اصناف مشمول تعطیلی نشوند.

مجتبایی با بیان اینکه باید به گونه ای این فعالیت ها و مشارکت صنفی شکل بگیرد که تلفیقی از معیشت و سلامت را بتوان حفظ کرد، گفت: در این رابطه این طرح مدیریت هوشمند به گونه ای تعریف شده است که همه صنوف در این سامانه مشارکت و نام نویسی می کنند.

او از اصناف خواست همان گونه که در دریافت واکسن جزو گروه های برتر کشور بودند و بیش از ۸۵ درصد صنوف واکسن را دریافت کردند در این طرح هم همه نام نویسی و کد را دریافت و در محل مناسب دید نصب کنند.

دبیر کل اتاق اصناف با تاکید بر اینکه این طرح همه صنوف را شامل می شود و در سراسر کشور اجرایی می شود، گفت: صاحبان برخی صنوف علاوه بر این که باید سه دز واکسن خود را دریافت کرده باشند باید مشتریان و مراجعان به این واحدهای صنفی هم واکسن دریافت کرده باشند.

مجتبابی افزود: مراکز سرو غذا مانند رستوران، تالارهای پذیرایی، استادیوم و باشگاه های ورزشی، پاساژها، فروشگاه های زنجیره ای، همه مراکز اقامتی، تورهای گردشگری، بانک ها و موسسات مالی، دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر تلفن همراه و سالن های سینما، تئاتر و موسیقی از جمله ۹ گروهی هستند که علاوه بر صاحبان کسب و کار و شاغلان در این بنگاه ها باید مراجعان به آن نیز حتماً واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و در موارد استثناء باید تست منفی خود را ارائه کنند.

کد خبر: ۱۳۱٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha