۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
افزایش بیش از ۱۲۵ درصدی میزان فروش مس در سال ۹۸

افزایش بیش از ۱۲۵ درصدی میزان فروش مس در سال ۹۸

شرکت مس در سال ۱۳۹۸ در تولید کاتد، کنسانتره و آند و کنسانتره مولیبدن رکورد زد و بالاترین رقم تولید از ابتدای تاسیس تاکنون را داشت.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، تا پایان سال ۱۳۹۸ تولید کاتد شرکت مس برای اولین بار در تاریخ شرکت به ۲۵۰ هزار و ۱۳۳تن رسید و تولید کنسانتره مس نیز برای اولین بار از یک میلیون و۱۸۰ هزار تن فراتر رفت.

مجموع تولید کاتد شرکت در سال ۱۳۹۸ به میزان ۲۵۰ هزار و ۱۳۳ تن بوده که بالاترین تولید تاریخ شرکت محسوب می شود.

همچنین آند تولیدی ذوب مس سرچشمه به میزان ۲۴۰ هزار و ۳۰ تن به عنوان رکورد تولید از ابتدای راه اندازی این کارخانه بوده و مجموع آند تولیدی کل شرکت در سال ۱۳۹۸ به میزان ۳۰۴ هزار و ۴۴۶ تن بوده است.

در حوزه تولید کنسانتره مولیبدن نیز رکورد زده شد و در سال ۱۳۹۸ رکورد تولید ۸ هزار و ۲۱۰ تن کنسانتره مولیبدن به عنوان بیشترین تولید شرکت به ثبت رسید.

هرچند قیمت جهانی مس نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ کاهش چشمگیری داشت؛ اما میزان فروش شرکت مس در سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، افزایشی بیش از ۱۲۵ درصدی داشته است.

همچنین در سال گذشته و به‌رغم تحریم‌های سخت قدرت‌های استکباری و سخت‌ترین شرایط مبادلات بین‌المللی این شرکت موفق به ثبت بیش از یک میلیارد دلار صادرات شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۷ رشد بیش از دو برابری صادرات را شاهد بودیم.

با این وجود شرکت مس توانست رکورد فروش را در صادرات مس کاتد سال گذشته ارتقا بدهد که در تاریخ شرکت مس بی‌سابقه بود. این شرکت فروش ۱۰۴ هزار تن کاتد را تجربه کرد و در سال ۱۳۹۸ موفق به صادرات ۱۱۶هزار و ۵۰۰ تن شد که موفقیت چشمگیری محسوب می‌شود.

دستیابی به بالاترین رقم تاریخی ارزش بازار

از سوی دیگر سهام مس تحت تأثیر عملکرد خوب شرکت مس، سال پربازدهی را تجربه کرد؛ به‌طوری‌که ارزش بازار شرکت مس از ۳۰هزار میلیارد تومان به بیش از ۷۲هزار میلیارد تومان رسید.

دستیابی به ارزش بازار به رقم بیش از ۷۲ هزار میلیارد تومان بالاترین رقم تاریخی ارزش بازار این شرکت محسوب می شود.

بازدهی بیش از ۲۶۳۲درصدی سهام شرکت مس از بدو پذیرش در بورس در سال ۱۳۸۵ تأییدکننده این موضوع است که این سهم حتی در مواقعی که قیمت جهانی مس با کاهش شدید نیز روبه‌رو بوده، سودآوری خود را حفظ کرده است.

همچنین در سال گذشته، سهام شرکت ملی صنایع مس ایران بازدهی ۱۴۳درصدی را باوجود کاهش قیمت جهانی مس نصیب سهامدارانش کرده است که بازدهی سالیانه سهام شرکت طی یک دهه اخیر محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۳٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha