۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
ورود دانش بنیان ها به رتبه‌بندی شرکت‌های برتر
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی عنوان کرد

ورود دانش بنیان ها به رتبه‌بندی شرکت‌های برتر

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: در ارزیابی ۱۰۰ شرکت برتر کشور، صنایع پتروشیمی خلیج فارس رتبه نخست، بانک ملت رتبه دوم و فولاد مبارکه اصفهان رتبه سوم را کسب کردند.

به گزارش بازار، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در بیست و چهارمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران افزود: یکی از اهداف مهم رتبه‌بندی شرکت‌های برتر، تولید اطلاعات در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور و شفاف سازی فضای کسب و کار است و نتایج این رتبه بندی به برنامه‌ریزی اقتصادی در کشور کمک می‌کند.

وی گفت: ۳۲ شاخص برای ارزیابی داریم که شاخص میزان فروش و درآمد اصلی‌ترین شاخص ارزیابی شرکت‌ها در رتبه بندی است، همچنین شاخص‌هایی نظیر بهره‌وری، صادرات، نقدینگی، بدهی و یا نوآوری از دیگر شاخص‌های ارزیابی شرکت‌ها است.

کیانی افزود: اهمیت دیگر این رتبه بندی کمک به شرکت‌ها در توسعه برند ملی و بین‌المللی آن‌هاست چرا که شرکت‌ها با قرار گرفتن در فهرست شرکت‌های برتر ایران، شهرت، اعتبار و برند خود را ارتقا می‌دهند. علاوه بر این در تدوین برنامه‌های راهبردی شرکت از آن استفاده می‌کنند. نتایج رتبه‌بندی در سال‌های مختلف اطلاعات ارزشمندی را در اختیار تحلیل‌گران مالی و استراتژیک شرکت قرار می‌دهد که منابع موثقی برای تدوین استراتژی‌های شرکت خواهند بود.

وی گفت: بررسی نتایج رتبه بندی بنگاه‌ها به تشخیص جهت حرکت کسب و کارها کمک می‌کند و از این طریق دورنمای رونق و رکود در صنایع مختلف میسر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی عنوان کرد: فهرست رتبه بندی می‌تواند به فعالان اقتصادی به خصوص سهامداران و فعالان بازارهای سرمایه اطلاعات تحلیلی دقیق تری ارائه دهد. این اطلاعات می‌تواند به شرکت‌های داخلی و خارجی در یافتن فرصت‌های همکاری و مشارکت اقتصادی با بنگاه‌های مستعد کمک کند.

کیانی بختیاری همچنین از ورود شرکت‌های دانش بنیان به رتبه‌بندی شرکت‌های برتر برای نخستین بار خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در سال آینده با توجه به ثبت ۷ هزار شرکت دانش بنیان در کشور، شاهد حضور تعداد بیشتری از دانش بنیان‌ها در رتبه بندی شرکت‌های برتر باشیم.

کد خبر: ۱۳۱٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha