۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
منطقه آزاد اروند جزو اولویت سرمایه‌گذاری قطر در بخش بنادر است
رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر:

منطقه آزاد اروند جزو اولویت سرمایه‌گذاری قطر در بخش بنادر است

خرمشهر- موسی پور، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر گفت: منطقه آزاد اروند جزو اولویت‌های سرمایه‌گذاری قطر در بخش بنادر است و بنادر آبادان و خرمشهر می‌توانند حامی سرمایه‌گذار باشند.

عدنان موسی پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امروز آمده‌ام بازدیدی از شهر خرمشهر انجام بدهم و ظرفیت‌های بندر این شهر را بررسی کنم.

وی ادامه داد: در حال بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل دریایی به ویژه توریستی خرمشهر هستیم و با توجه به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، خود قطری‌ها به فعالیت در این منطقه علاقمند هستند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر توضیح داد: قطر به عنوان کشوری که بیشترین سرمایه‌گذاری را در دنیا انجام داده است، بخشی از درآمدهای خود را در حال سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلفی است که صرفه اقتصادی برای قطر داشته باشد.

موسی پور استقبال اتباع نقاط مختلف دنیا از جام جهانی قطر را مهم برشمرد و گفت: قطر فقط در یک مورد ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

وی منطقه آزاد اروند را جزو اولویت‌های سرمایه‌گذاری قطر در بخش بنادر عنوان کرد و افزود: بنادر عباس، بوشهر، دیر، خرمشهر و آبادان ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه ارتباط تجاری با قطر هستند ولی مزیتی که بنادر خرمشهر و آبادان دارند استقرار در منطقه آزاد اروند است که با توجه به این مهم می توانند حامی سرمایه‌گذار باشند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر با اشاره به چالش‌های پیش رو در ایران برای سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: امروز وقتی سرمایه‌گذار وارد کشورمان می‌شود با دو چالش رو به رو است؛ چالش اول قوانین کشور است که متاسفانه حامی سرمایه‌گذار خارجی نیست.

موسی پور خاطرنشان کرد: چالش دوم مباحث اقتصادی است؛ به عنوان مثال آیا این پروژه اقتصادی برای قطر صرفه اقتصادی دارد یا نه و به امنیت غذایی و امنیت حمل و نقل قطر کمک می‌کند؟

کد خبر: ۱۳۱٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha