۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
برای خرید شیرآلات، چه ویژگی‌هایی را باید در نظر گرفت؟

برای خرید شیرآلات، چه ویژگی‌هایی را باید در نظر گرفت؟

یکی از قسمت‌های جذاب در طراحی داخلی هر ساختمان نوساز یا نوسازی نمای داخلی، انتخاب تجهیزات بهداشتی ساختمانی است.

به گزارش بازار، یکی از قسمت‌های جذاب در طراحی داخلی هر ساختمان نوساز یا نوسازی نمای داخلی، انتخاب تجهیزات بهداشتی ساختمانی است. این فرایند به‌ویژه برای انتخاب و خرید شیرآلات بهداشتی جذاب‌تر می‌شود. نکته مهم این است که مصرف‌کننده یا مشتری چقدر در فرایند خرید شیرآلات، به ویژگی‌های یک محصول باکیفیت دقت می‌کند و آیا به همان میزان که برای خرید، سلیقه به خرج می‌دهد، به ویژگی‌های فنی کالا هم توجه می‌کند؟ توجه به این نکات فنی اهمیت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم در هنگام خرید شیرآلات آشنا نماییم.

ویژگی‌های مهم در زمان خرید شیرآلات بهداشتی باکیفیت

با ورود به بازار تجهیزات بهداشتی، لازم است در کنار توجه به‌ظاهر کالا نسبت به چند فاکتور بسیار مهم دیگر نیز حساسیت لازم نشان داده شود. این فاکتورها درواقع برجسته‌ترین ویژگی‌هایی هستند که مشتری با اطمینان از خوب بودن آن‌ها، تصمیم نهایی را برای خرید شیرآلات می‌گیرد.

کیفیت جنس بدنه

پرکاربردترین فلز مصرفی برای بدنه شیرآلات ساختمانی، برنج است که ترکیبی از روی و سرب را هم در خود نهفته دارد. جالب است بدانید که بنابر گزارش سازمان استاندارد کشور، بین ۵۸-۶۰% ترکیب آلیاژ برنج از مس و باقی روی و سایر ناخالصی‌ها است.

همچنین لازم است تا میزان سرب موجود در فلز اصلی اندازه‌گیری شود و بالاتر از ۵/۲% نباشد. سرب ازجمله فلزات بسیار خطرآفرین برای سلامت انسان است و ازجمله پرمصرف‌ترین کالاها در تولید شیرآلات بهداشتی محسوب می‌شود.

گروهی از تولیدکنندگان هم، جنس بدنه محصول را از استیل ضدزنگ انتخاب می‌کنند که البته، قیمت این نوع در مقایسه با فلز برنج بیشتر است و ازجمله تجهیزات بهداشتی گران‌قیمت به شمار می‌رود.

آبکاری و روکش شیرآلات

قدم دوم در ارزیابی کیفیت کالاهای بهداشتی مصرفی در سرویس‌های بهداشتی اعم از آشپزخانه، حمام و دستشویی توجه به روکاری محصول است. لازم به یادآوری است که موارد زیر ازجمله مهم‌ترین‌های آیتم‌های تأثیرگذار در ماندگاری و عمر شیرآلات هستند:

● رطوبت

● جریان آب

● ضربه

● میزان مصرف

برای خرید شیرآلات، چه ویژگی‌هایی را باید در نظر گرفت؟

بنابراین باید محصولی انتخاب شود که مقاومت کافی در برابر موارد بالا را داشته باشد. آبکاری درواقع همین کار را می‌کند و از تجهیزات در برابر کدرشدن و عوامل بیرونی دیگر محافظت می‌کند. از طرفی، روکاری باکیفیت باعث می‌شود تا محصول آن خاصیت صیقلی و درخشندگی خود را حفظ کند.

آبکاری‌های متنوع با کیفیت متفاوت شامل موارد زیر است:

♦ آبکاری سیاه و ضدزنگ

♦ فولاد سفید

♦ برنز صیقلی

♦ نیکل درخشان

♦ نیکل

♦ کروم

پرکاربردترین شیرآلات دراین‌بین با آبکاری کروم است که مقاومت و ماندگاری قابل‌توجهی دارد. همچنین باید به آبکاری نیکل اشاره کرد که با عنوان استیل ضدزنگ، خش‌دار، صدفی و کمی درخشان در بازار موجود است و طرفداران خود را دارد.

در توضیح آبکاری نیکل نیز تأکید روی مقاومت بالای بدنه است که به دلیل لک پذیری بالا، یک روکش لاکی روی آن‌ها کشیده می‌شود. باید افزود که آبکاری برنز عملکردی مشابه نیکل دارد و برای حفظ مقاومت بدنه با این آبکاری، یک روکش لاکی هم استفاده می‌شود.

آبکاری‌های طلایی ازجمله انواع آبکاری شیرآلات به شمار می‌رود که فناوری الکترواستاتیک روی آن‌ها پیاده می‌شود. این فناوری باعث می‌شود تا چرک، لکه آب و اثرانگشت روی بدنه باقی نماند. مناسب‌ترین انتخاب برای طراحی‌های مینیمال و منحصربه‌فرد، این نوع آبکاری است.

دانش فنی و مهندسی محصول

این بخش از بررسی کیفیت کالا در فرایند خرید شیرآلات کمی تخصصی و نیازمند دانش فنی مرتبط با تجهیزات بهداشتی ساختمانی می‌شود. قطعات پرمصرفی چون واشر، شلنگ آب‌رسانی، اورینگ، سوپاپ، پیچ و مهره و کارتریج بدون شک باید دارای نشان استاندارد و تضمین‌شده باشند. این نکته گویای عمر طولانی و ماندگاری محصول در بلندمدت است.

عموم متخصصین توصیه می‌کنند که کارتریج مناسب از نوع سرامیکی است. این جنس قطعه در بلندمدت باعث چکه نکردن آب از شیرآلات می‌شود. ناگفته نماند که انواع دیگر کارتریج‌ها هم قابلیت مصرفی خوبی دارند اما تأکید روی «دوام و عمر طولانی» محصول است. ازجمله پرمصرف‌ترین سایزها برای کارتریج، سایز ۳۵ و ۴۰ میلی‌متر است. در صورت فشار پایین جریان آب، لازم است کارتریج بزرگ‌تر خریداری کنید.

توجه به رنگ‌بندی و طراحی در زمان خرید شیرآلات

این ویژگی، یکی از آیتم‌های جذاب و مهم در خرید شیرآلات بهداشتی به شمار می‌رود. برای خرید محصول موردنظر لازم است طراحی و نمای داخلی منزل را در نظر بگیرید که شامل طراحی و چیدمان آشپزخانه، دستشویی و حمام می‌شود.

گستره تنوع رنگ‌بندی و طراحی این کالای پرمصرف فقط شامل دو طرح استیل ساده و مات یا رنگ سفید و سیاه نمی‌شود. رنگ‌بندی‌های چشمگیری چون رزگلد، سبز زیتونی، طلایی، مسی و برنزی هم در این مجموعه خودنمایی می‌کند.

مصرف بهینه آب

این ویژگی ازجمله بارزترین ویژگی‌های شیرآلات باکیفیت به شمار می‌رود. بحران کم‌آبی و تأکید هرروزه به مدیریت مصرف آب باعث شده است بسیاری از انواع نسل نوین این محصول شعار «بیایید بهتر مصرف کنیم» را جزو اهداف اصلی خود در خط تولید قرار دهند. دو قطعه پرلاتور و سردوش حمام ازجمله مهم‌ترین اجزایی هستند که لازم است در فرایند خرید شیرآلات با دقت بررسی شوند و فروشنده راهنمایی‌های لازم را در اختیار مشتری قرار دهد.

تضمین کالا

حتی اگر مشتری قصد خرید شیرآلات ارزان‌قیمت را داشته باشد باید به نشان استاندارد، کارت ضمانت کالا و خدمات پس از فروش آن دقت کند. ناگفته نماند که امضای کارت ضمانت با تاریخ و مهر معتبر در زمان خرید نباید فراموش شود.

معرفی برترین تولیدکنندگان شیرآلات ایرانی

خوشبختانه بازار رقابت در صنعت تجهیزات بهداشتی ساختمانی در چند دهه گذشته رونق چشمگیری داشته است. آشنایی بیشتر با برترین فعالین و تولیدکنندگان این حوزه دست مشتری را برای خرید شیرآلات باز می‌گذارد.

شیرآلات قهرمان

این برند چهل‌ساله ایرانی عنوان «خوش‌نام و باسابقه‌ترین» برند در بازار تجهیزات بهداشتی ساختمانی را از آن خود کرده است. گستره تنوع محصولات شیرآلات قهرمان تا بدانجاست که ۳۰ کشور جهان، مقصد صادرات تولیدات این کارخانه هستند.

برای خرید شیرآلات، چه ویژگی‌هایی را باید در نظر گرفت؟

شیرآلات کسری

فعالیت این برند در سال ۱۳۸۳ آغاز شد و هم‌اکنون با عرضه ۱۲۰ طرح جذاب و متنوع، بخش بزرگی از بازار هدف را به خود اختصاص داده است. کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، سوریه، روسیه و شمال آفریقا ازجمله کشورهای مقصد برای صادرات تولیدات شرکت کسری هستند. شایان‌ذکر است که برند کسری متناسب با سلیقه مصرف‌کنندگانی که به طراحی سنتی در شیرآلات علاقه‌مند هستند هم فعالیت می‌کند.

شیرآلات راسان

در سال ۱۳۷۶ جرقه اولیه تولید شیرآلات باکیفیت ایرانی با فناوری کشور آلمان در کارخانه شیرآلات راسان زده شد. سبک‌های فانتزی، مدرن و سنتی دسته‌بندی محصولات این مجموعه و با سه رنگ‌بندی سفید، کروم و طلایی وارد بازار هدف شده است.

شیرآلات کلار

نخستین تولیدکننده شیرآلات توکار در ایران، فعالیت خود را در سال ۱۳۸۲ با نام تجاری کلار از شرکت کلار پویان آغاز کرد. استفاده از کارتریج‌های اروپایی kerox، تنوع چشمگیر و تولید محصولات در سبک مدرن ازجمله ویژگی‌های برجسته این برند مطرح ایرانی است.

نتیجه‌گیری

ازجمله بخش‌های جذاب در فرایند نوسازی یا نماکاری ساختمان جدید، طراحی و دکوراسیون داخلی و انتخاب تجهیزات بهداشتی ساختمانی است. بسیاری تمایل دارند که برای خرید شیرآلات بهداشتی ساختمان خود از نظرات کارشناسی متخصصین این حوزه بهره‌مند شوند. علاوه بر انتخاب رنگ و توجه به طراحی محصول، آیتم‌هایی چون جنس بدنه، آبکاری شیرآلات، کیفیت قطعات داخلی و ضمانت محصول ازجمله ویژگی‌هایی است که بر اعتبار، ماندگاری و عمر بالای کالا اشاره می‌کند. خرید شیرآلات از برندهای صاحب نام و امتحان پس داده، می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای مصرف کنندگان باشد.

کد خبر: ۱۳۱٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha