۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
دامداران برای تأمین نهاده‌های دامی با مشکل مواجه هستند
نماینده مردم میانه در مجلس:

دامداران برای تأمین نهاده‌های دامی با مشکل مواجه هستند

نماینده مردم میانه در مجلس با بیان اینکه دامداران برای تأمین نهاده‌های دامی با مشکل مواجه هستند، گفت: هم نهاده‌های دامی کمیاب بوده و هم قیمت آن در بازار آزاد بسیار گران است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید مرتضی حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۳ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت مقام زن و روز میلاد امام خمینی (ره) در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تأمین نهاده‌های دامی گفت: لازم است به این موضوع به صورت جدی توجه شود چرا که دامداران و عشایر در این زمینه دچار مشکل هستند، هم نهاده‌های دامی کمیاب بوده و هم قیمت آن در بازار آزاد بسیار گران است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص لزوم توجه به بیمه کارگران ساختمانی افزود: در این اوضاع نامناسب اقتصادی و گرانی سرسام‌آور بیشترین فشار به قشر کارگر وارد می‌شود. حداقل مشکل بیمه آنها را حل کنید.

وی در تذکری به وزیر صمت اظهار کرد: چرا نظارت موثر و قابل توجهی به بازار و قیمت کالاها ندارید، چرا نمی توانید جلوی دلال‌بازی و گرانفروشی را بگیرید و چرا به موقع در تهیه کالاهای اساسی و توزیع آن اقدام نمی کنید. چرا قیمت برنج ایرانی روز به روز به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند، شرکت خدمات بازرگانی چه کاری انجام می‌دهد.

حسینی اضافه کرد: برنج شهرستان میانه در عرض یک ماه ۲۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته است، اگر این افزایش قیمت به جیب کشاورزان می‌رفت جای تأسف نداشت اما متأسفانه سود آن به جیب دلالان و دودش به جیب مصرف‌کننده می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکری به وزیر راه تصریح کرد: حوزه انتخابیه بنده با داشتن بیش از ۴۰۰ روستا و گستره وسیع جغرافیایی در بحث راه‌های مواصلاتی به ویژه راه‌های روستایی با مشکل عدیده‌ای مواجه است و بیش از ۱۲۰ روستای میانه فاقد راه مناسب است. از طرفی در حالی ۱۳ درصد از راه‌های استانی در جغرافیای میانه واقع شده است که اعتبار این حوزه بسیار ناچیز بوده و در حدود یک درصد است.

کد خبر: ۱۳۱٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha