۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
شناسایی ۷۸ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی استان همدان
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان عنوان کرد:

شناسایی ۷۸ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی استان همدان

همدان – زبردست، رئیس اتاق بازرگانی استان همدان از شناسایی ۷۸ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی استان همدان خبر داد.

علی‌اصغر زبردست در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه از شهرک‌های صنعتی استان همدان گزارش‌هایی می‌رسد به‌نحوی‌که ۷۸ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی استان همدان وجود دارد که فعالیت آن‌ها مسکوت و غیرفعال مانده است، گفت: باید گزارش مسکوت ماندن واحدهای تولیدی به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال شود چراکه در حیطه وظایف شهرک‌های صنعتی نیست که چرایی و چگونگی راکد و غیرفعال بودن واحدهای تولیدی را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان بابیان اینکه کار شرکت شهرک‌های صنعتی یک کار خدمات‌رسانی است و در حیطه وظایف آن‌ها نیست که بررسی کنند واحدهای صنعتی فعال‌اند یا فعال نیستند، افزود: اعضای کمیسیون های اتاق بازرگانی همدان باید روی این مسائل اشراف داشته باشد تا بخش‌هایی که اتاق بازرگانی می‌تواند دخالت کرده و واحدهای راکد و غیرفعال را فعال کند؛ محقق شود.

در حال حاضر در شهرک صنعتی بوعلی چند قطعه زمین بلا استفاده مانده اما وقتی پای عمل پیش می آید مسئولان اذعان می دارند که شهرک صنعتی بوعلی دیگر ظرفیت و گنجایش ندارد و وقتی اعتراض می کنیم که این زمین ها در حال حاضر دست چه کسی است؟ جوابی ندارند

وی بابیان اینکه اعضای کمیسیون ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی همدان می‌توانند به ارزیابی و پایش و آنالیز مشکلات کمک کنند، اضافه کرد: در حال حاضر در شهرک صنعتی بوعلی چند قطعه زمین بلا استفاده مانده اما وقتی پای عمل پیش می آید مسئولان اذعان می دارند که شهرک صنعتی بوعلی دیگر ظرفیت و گنجایش ندارد و وقتی اعتراض می کنیم که این زمین ها در حال حاضر دست چه کسی است؟ جوابی ندارند.

زبردست با عنوان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت به دنبال آمایش صنایع است تا با یک دستور عمل بتواند این حوزه را سروسامان بخشد، اضافه کرد: بر اساس دستور عمل صادره، سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است با تشکیل کمیته‌های مشترک و نماینده‌هایی از شهرداری، شهرک صنعتی، اتاق بازرگانی و اتحادیه اصناف و تشکیل جلسات مشترک، اسناد سازمان صنعت، معدن و تجارت را مورد آمایش و پایش قرار دهد.

واحدهای تولیدی کم مشکل ندارند و درحالی‌که شاید بتوان به‌واسطه عضویت آن‌ها در اتاق بازرگانی قدمی در مسیر حل مشکلات برداشت اما بعضاً کناره‌گیری می‌کنند و در جلسات اتاق بازرگانی شرکت نمی‌کنند

زبردست بابیان اینکه واحدهای تولیدی کم مشکل ندارند و درحالی‌که شاید بتوان به‌واسطه عضویت آن‌ها در اتاق بازرگانی قدمی در مسیر حل مشکلات برداشت اما بعضاً کناره‌گیری می‌کنند و در جلسات اتاق بازرگانی شرکت نمی‌کنند، گفت: تولیدکنندگان باید در اتاق حضور به هم رسانند تا با رایزنی مشکلات حل شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان به وجود تعداد ۶۰۰ کارگاه تولیدی صنایع چوب در استان همدان اشاره کرد و بابیان اینکه این رقم عدد کمی نیست، گفت: اگر از این تعداد ۶۰۰ واحد تولیدی صنعت چوب حتی نمایندگان تعداد ۵۰ نفر هم دورهم جمع شوند به عدد بزرگی می‌رسیم که در حل مشکلات می‌توان به آن اتکا کرد.

کد خبر: ۱۳۰٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha