۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کلنگ زنی پروژه فروسیلیس در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خبر داد؛

کلنگ زنی پروژه فروسیلیس در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

بیرجند- رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت :در دهه فجر پروژه تولید فروسیلیس با سرمایه گذاری نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی استان خراسان جنوبی کلنگ زنی می شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ،مرتضی صفدری زاده در بازدید مدیرعامل بانک تجارت استان از این سازمان با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی با توجه به گرایشهای صنعتی،تجاری،خدماتی، وحمایتی تلاش کرده تا به میزان سرمایه گذاریهای متقاضیان برای حضور در عرصه فضای کسب و کار تلاش کند.

وی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی را به عنوان یکی از موتورهای محرک در استان دانست که متناسب با فضای اقتصادی حاکم تلاش میکند تا بهترین دستاورد را برای جامعه پیرامونی خود داشته باشد افزود: منطقه ویژه اقتصادی تلاش دارد تا در خدمت توسعه صادرات کالاهای ایرانی به کشور افغانستان باشد.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت:خوشبختانه تا امروز متناسب با شرایط توانسته ایم پاسخگوی متقاضیان باشیم چرا که معتقدیم توسعه اقتصادی به جز همراهی بخش خصوصی امکان ندارد وفعال سازی،معرفی بخش خصوصی میتواند به توسعه استان کمک کند.

صفدری زاده با تاکید براینکه در استان خراسان جنوبی از نظر مزیتهای فراوانی نسبت به برخی از نقاط توسعه یافته کشور داریم افزود:در حوزه سایت مرزی یکی از مزیتهای استان هم مرز بودن با کشور افغانستان است که مرز ماهیرود به دلیل استراتژیک بودن این مرز مورد استقبال تجار است ودر حال حاضر فعالیت تجاری از مرز ماهیرود با کشور افغانستان در حال انجام است.

وی این را هم تاکید کرد که هدف ما به عنوان سرمایه گذار در خراسان جنوبی این است که استان از نظر توسعه تجاری بتواند جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد وبرخود وظیفه میدانیم که در منطقه ویژه اقتصادی استان برای واحدهایی که قصد دارند در این منطقه کار کنند بستر لازم را تامین کنیم.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با تاکید براینکه در حال حاضر هیچ محدودیتی برای ورود سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی نداریم ادامه داد:معتقدیم اگر صحبتهای مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد اجرایی شود هیچ جایی برای تحریم ومشکلات اقتصادی باقی نمی ماند.

صفدری زاده با اشاره به کلنگ زنی پروژه تولید فروسیلیس در بهمن ماه در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ادامه داد: در دهه فجر پروژه تولید فروسیلیس با سرمایه گذاری نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود .

وی خراسان جنوبی را عسلویه معدنی ایران دانست واظهار داشت: معدن وتجارت دو بازوی محور توسعه در خراسان جنوبی است واز آن جایی که معدن پتانسیل نسبی و خوبی برای استان است جریان توسعه استان خراسان جنوبی از دو بخش معدن وتجارت میگذرد ونگاهها باید به سمت وسوی تولید ومعدن بیشتر گرایش یابد.

مدیرعامل بانک تجارت خراسان جنوبی هم در جریان این دیدار ضمن قدر دانی از اقدامات انجام شده توسط منطقه ویژه اقتصادی در بیرجند گفت: خوشبختانه خراسان جنوبی یکی از استانهایی با ظرفیت خدادادی وبسیارخوب است که میتواند زمینه اشتغال مردم در بخشهای مختلف اعم از صنعت،معدن،تجارت و ...را رقم زند.

حاتمی ضمن اعلام آمادگی مجموعه بانک تجارت با منطقه ویژه اقتصادی استان افزود:برخی ها از خراسان جنوبی با عنوان استان محروم یاد میکنند در حالیکه بنده معتقدم با توجه به ظرفیتها ومواهب الهی این استان نه تنها محروم نیست بلکه استانی توانمند در عرصه های مختلف از جمله معدن، صنعت،کشاورزی و... است.

کد خبر: ۱۳۰٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha