۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
ایران و روسیه مصمم به افزایش مبادلات تجاری هستند
رئیس جمهور:

ایران و روسیه مصمم به افزایش مبادلات تجاری هستند

رئیس جمهور گفت: آقای پوتین برای افزایش قابل ملاحظه مناسبات دوجانبه در همه عرصه‌ها و به ویژه در زمینه اقتصادی، اراده‌ای جدی دارد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در جمع فعالان اقتصادی روسیه گفت: موافقتنامه جامع همکاری‌های بیست ساله بین ایران و روسیه، نقشه راه جهش مناسبت همه‌جانبه بین دو کشور خواهد بود.

رییسی با اشاره به اینکه مقدمات موافقتنامه جامع همکاری‌های دو کشور فراهم شده است و به زودی نهایی خواهد شد، افزود: در دیدار با رییس جمهور روسیه هم اتفاق نظر داشتیم که سطح کنونی مناسبات اقتصادی رضایتبخش نیست و باید با رفع موانع، زمینه افزایش مبادلات دوجانبه به سرعت فراهم شود.

در این نشست که وزیران امور خارجه، نفت، امور اقتصادی و دارایی، سه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند رییس جمهور کشورمان به ظرفیت‌های کم‌نظیر برای جهش مبادلات اقتصادی بین ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: باوجود رشد نسبتا خوب در میزان مبادلات اقتصادی، اما ظرفیت‌ها بسیار بیشتر است.

رییسی به مذاکره با همتای روسی اشاره کرد و افزود: آقای پوتین برای افزایش قابل ملاحظه مناسبات دوجانبه در همه عرصه‌ها و بویژه در زمینه اقتصادی، اراده‌ای جدی دارد و با من هم عقیده بود که میزان فعلی مبادلات اقتصادی بین دو کشور رضایتبخش نیست.

وی به ضرورت رفع موانع صادرات و کاستن از مجوزهای دست و پاگیر اشاره و تاکید کرد: وزرای همراه، اعضای کمیسیون اقتصادی و فعالان اقتصادی که در این نشست حضور دارند، باید برای مانع زدایی از صادرات اقدام کنند.

رییس جمهور، روسیه را بازاری بزرگ برای کالاهای ایرانی عنوان کرد و گفت: در صورت برنامه‌ریزی دقیق، همکاری نهادهای مرتبط و رفع موانع، می‌توان از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

کد خبر: ۱۳۰٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha