۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
صدور مجوز احداث گلخانه در کمترین زمان ممکن | البرز از معبر به مقصد گردشگری تغییر کند
استاندار البرز:

صدور مجوز احداث گلخانه در کمترین زمان ممکن | البرز از معبر به مقصد گردشگری تغییر کند

کرج- استاندار البرز گفت: افرادی که به دنبال ایجاد گلخانه هستند باید با سرعت مجوز لازم را دریافت و فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه شورای راهبردی توسعه گلخانه های استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت تغییر رویکرد کشاورزی سنتی، افزود: باید تا جای ممکن موانع توسعه گلخانه ها در استان برطرف شود.

وی با بیان اینکه این نوع کشت بهره وری بالا، افزایش تولید، صرفه جویی در مصرف آب و ایجاد اشتغال و درآمدزایی گسترده را همراه دارد، گفت: جهادکشاورزی استان باید با استفاده از ظرفیت فرمانداری ها نظارت جدی بر روند ساخت و سازهای غیرمجاز داشته باشند.

وی افزود: اینکه اراضی زراعی و کشاورزی تغییر کاربری داده می شوند و به باغ ویلا تبدیل می شوند، پذیرفتنی نیست.

جهاد کشاورزی نباید گلخانه داران را رها کند
استاندار تاکید کرد: افرادی که به دنبال ایجاد گلخانه هستند باید با سرعت مجوز دریافت کنند و فعالیت خود را آغاز کنند و نوع کِشتی که در استان صورت می گیرد باید با مطالعات دقیق و در در چارچوب ضوابط و مقررات باشد تا علاوه بر صرفه اقتصادی، افزایش تولید با توجه به شرایط اقلیمی را داشته باشیم.

عبداللهی با بیان اینکه باید از تکنولوژی های نوین بهره برداری شود تا ارزش افزوده بیشتری نصیب کشاورزان شود، افزود: جهادکشاورزی باید به فعالان این بخش مشاوره های تخصصی و کارشناسی بدهد و گلخانه داران را رها نکند همچنین کشاورزان سنتی را توجیه کند.

استاندار البرز اضافه کرد: ضرورت دارد که در البرز مرکز پایش داشته باشیم و کیفیت محصولات را مورد بررسی قرار دهیم همچنین باید نمایشگاه محصولات ارگانیک در استان و شهرستان های البرز راه اندازی شود تا محصولات شاخص استان شناسایی و تولید آنها مورد حمایت قرار گیرد.

عبداللهی افزود: ضرورت دارد که درصدد توسعه صادرات محصولات باغی و کشاورزی باشیم و باید موانع این امر را برطرف کنیم.

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از گردشگران، برنامه محور دنبال می شود
استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید از فرصت استفاده کرد و البرز را از معبر به مقصد گردشگران تبدیل کرد، افزود: باید البرز را به سمت بهره برداری از ظرفیت های طبیعی پیش ببریم.استان چهار فصل البرز دارای ظرفیت های طبیعی فراوانی است که ظرفیتی بالقوه در حوزه گردشگری استان محسوب می شود.

عبداللهی گفت: شهرداری کرج علاوه بر اینکه می تواند از ایجاد اماکن گردشگری، درآمدزایی داشته باشد بستر بسیار خوبی نیز برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان فراهم کند.

وی افزود: باید تمامی امکانات رفاهی و تفریحی را برای استقبال از گردشگران فراهم کنیم و در این مسیر باید سرمایه گذاران و در مجموع بخش خصوصی را نیز وارد عمل کنیم.

کد خبر: ۱۳۰٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha