۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
افزایش قدرت دلار آمریکا در برابر رند آفریقای جنوبی| احتمال افزایش ارزش رند
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش قدرت دلار آمریکا در برابر رند آفریقای جنوبی| احتمال افزایش ارزش رند

در حال حاضر، به دلیل افزایش فشار فروش رند آفریقای جنوبی، قیمت این جفت ارز روی ۱۵.۵۵ معامله شده و با این حال، قیمت این جفت، حدود ۳.۴۵ درصد کمتر از بالاترین سطح در سال جاری است.

به گزارش بازار، با بازگشت قوی دلار آمریکا، قیمت جفت ارز USD/ZAR صبح چهارشنبه حرکت خوبی از خود نشان داد. در حال حاضر، به دلیل افزایش فشار فروش رند آفریقای جنوبی، قیمت این جفت ارز روی ۱۵.۵۵ معامله می شود. با این حال، قیمت این جفت، حدود ۳.۴۵ درصد کمتر از بالاترین سطح در سال جاری است.


قیمت USD/ZAR طی روزهای اخیر، به دلیل تصمیمات اخیر فدرال رزرو اندکی افزایش یافته است. همه نشانه ها حاکی از آن است که فدرال رزرو به سیاست تسهیل کمی خود در ماه مارس پایان داده ودر سال جاری در ۳ تا ۴ مرحله، افزایش نرخ بهره را اجرایی خواهد کرد.

این روند منجر به فروش عمده اوراق قرضه در ایالات متحده و نهایتا افزایش شدید بازده اوراق در این کشور شده است. باید بدانیم که قیمت اوراق قرضه و بازده آنها رابطه معکوس دارند.

بنابراین، افزایش نرخ بهره در ایالات متحده، بازارهای نوظهور مانند آفریقای جنوبی را تحت فشار شدید قرار خواهد داد. این صرفا به این دلیل است که اکثر این کشورها اوراق قرضه دلاری در اخیتار دارند که باید نسبت به پرداخت دیون خود اقدام نمایند.

بدتر از آن، انتظار می رود که بانک مرکزی آفریقای جنوبی (SARB) نیز در مبارزه با تورم، نرخ بهره را افزایش دهد. سازمان آمار کشور امروز آخرین نرخ تورم را منتشر خواهد کرد. تحلیلگران انتظار دارند که که نرخ تورم در آفریقای جنوبی ۳.۳ درصد اعلام شود.

پیش بینی قیمت USD/ZAR

افزایش قدرت دلار آمریکا در برابر رند آفریقای جنوبی| احتمال افزایش ارزش رند

افزایش قدرت دلار آمریکا در برابر رند آفریقای جنوبی| احتمال افزایش ارزش رند


نمودار چهار ساعته نشان می دهد که جفت USD/ZAR در چند روز گذشته افزایش هایی داشته و از پایین ترین سطح خود در ۱۵.۲۵ دلار به ۱۵.۵۵ دلار فعلی افزایش یافته است. این جفت همچنین بالاتر از سطح مقاومت کلیدی ۱۵.۵۰ حرکت کرده که در حقیقت برابر با پایین ترین سطح قیمت در ۲۷ دسامبر محسوب می شود. یک نگاه دقیق تر نشان می دهد که نمودار این جفت چیزی شبیه به یک الگوی پرچم نزولی را تشکیل داده و این در حالیست که شاخص قدرت نسبی (RSI) بالاتر است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که قدرت رند آفریقای جنوبی به زودی در برابر دلار آمریکا افزایش یابد. اگر این اتفاق بیفتد، سطح کلید بعدی روی نقطه ۱۵.۲۶ خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۰٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha