۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
موج جدید خدمت رسانی با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان جنوبی
استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

موج جدید خدمت رسانی با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان جنوبی

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی ستاد اجرایی با بسیج تمام توان و ظرفیت به منظور ایجاد اشتغال و حمایت از تولید وارد استان شده است، گفت: موج جدید خدمت رسانی با همراهی ستاد در استان رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد قناعت شامگاه چهارشنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه در راستای توسعه خراسان جنوبی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهارکرد: حمایت از اشتغال و رونق تولید رویکردهای خوب ستاد اجرایی و بنیاد برکت است.

وی با بیان اینکه حمایت از کارگاه های کوچک تولیدی بسیار کار ارزشمندی است، عنوان کرد: این حمایت ها در راستای تحقق شعار سال است.

وی با بیان اینکه نهادهای انقلابی در راستای تحقق شعار سال و پشتیبانی گام های موثری برداشته اند، بیان کرد: خراسان جنوبی بسترهای لازم برای سرمایه گذاری با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در تمام زمینه ها را دارد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره)در این شرایط خیلی سخت برای ایجاد اشتغال با عنوان طرح استان بدون بیکار بسیار ستودنی و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی با بسیج تمام توان و ظرفیت به منظور ایجاد اشتغال و حمایت از تولید وارد استان شده است؛ اضافه کرد: نهادهای انقلابی از جمله ستاد اجرایی و بنیاد برکت قوانین دست و پاگیر را ندارند و این یک الگوی جهادی است که موجب شده در زمینه اجرای پروژهها موفق تر عمل کنند.

وی تصریح کرد: بررسی های انجام شده نشان می دهد که در گذشته نه چندان دور خراسان جنوبی در بهره گیری از ظرفیت های ستاد اجرایی در حوزه اشتغال و محرومیت زدایی خوب عمل نکرده و از ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است.

قناعت با اذعان به اینکه اگر دلمان برای استان بسوزد کار شبانه روزی و جهادی انجام می دهیم، عنوان کرد: اگر ظرفیتی است که نتوانسته ایم استفاده کنیم نباید شب خوابمان ببرد.

استاندار خراسان جنوبی خطاب به مدیران استان گفت: دلسوز استان باید باشید و از ظرفیت هایی که برای توسعه استان وجود دارد نهایت استفاده را ببریم.

وی با تاکید بر اینکه باید قدرت ایجاد موج جدید خدمت در استان را ایجاد کنیم، تصریح کرد: ستاد اجرایی امام در کشور این توانمندی را دارد که یک موج جدید خدمت در استان ایجاد کند و توقع داریم مدیران دستگاه ها و فرمانداران تفاهم نامه ها را با این نهاد انقلابی داشته باشند و کار را به جد دنبال کنند.

قناعت تصریح کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بخش ساخت مدرسه و خانه عالم گامهای بلندی را برداشته و استان نباید از این ظرفیت عقب بماند.

خام فروشی معدنی در خراسان جنوبی و درخواست برای سرمایه گذاری ستاد اجرایی در حوزه فراوری
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بخش صنایع تبدبلی و فراوری معدن استان را دریابد.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت سال ها هنوز شاهد خام فروشی معدنی در استان هستیم، گفت:در فرواوری کشاورزی و معدنی هلدینگ های بزرگ ستاد اجرایی ورود کند تا از این ظرفیت استان بتوانیم استفاده ببریم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های تعاونی های استان در اجرای پروژه های ستاد اجرایی بهره ببریم، بیان کرد: راهبر تولید و اشتغال که در سرلوحه کارهای ستاد قرار گرفته نشان از هدفگذاری صحیح اقتصادی است.

قناعت با بیان اینکه هاب شتر از پتانسیل های ناشناخته و گنج های بی بدیل استان است، عنوان کرد: این طرح با توجه به اقلیم و کویری بودن منطقه یک طرح بسیار موفقیت آمیز است و باید تا اجرای زنجیره کامل شتر همراهی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در این طرح به صنایع تبدلی و تکمیلی دام و شیر شتر پرداخته شده است، گفت: حضور پر رنگ ستاد اجرایی در زمینه پرورش شتر و اجرای طرح هاب منطقه ای شتر قابل تقدیر است.

ضعف خراسان جنوبی در حوزه راه های روستایی
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از ستاد انتظار داریم در بخش ساخت و بهسازی راه های روستایی استان ورود کند چرا که در این بخش ضعف ها و کاستی های جدی داریم.

وی کمک به بیماران صعب العلاج و ورود در حوزه های سلامت محور را از دیگر درخواست های استان از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان اعلام کرد و بیان داشت: بیرجند تنها مرکز استانی است که گرمخانه برای معتادین و آسیب دیدگان اجتماعی ندارد در این زمینه ستاد کمک کند.

قناعت با بیان اینکه ستاد اجرایی معین شهرستان نهبندان در زمینه محرومیت زدایی است، افزود: تقاضا داریم در زمینه پروژه های نیمه تمام این شهرستان کمک شود.

وی خواستار تشکیل کارگروهی با محوریت معاون عمرانی و دستگاه های مرتبط برای بررسی ظرفیت های ستاد و نیازهای استان شد، و افزود: طرح های به ستاد در مرکز ارسال شود و ظرفیت ها با مبنای برنامه عملیاتی پیگیری شود.

کد خبر: ۱۳۰٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha