۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
گلخانه های مازندران برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد کردند
معاون جهاد کشاورزی مازندران:

گلخانه های مازندران برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد کردند

ساری- نگهدار، معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ایجاد بیش از ۷۰۰ هکتار گلخانه در استان گفت: این واحدها برای بیش از ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد کردند.

حسین نگهدار در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه محدودیتی برای تاسیس گلخانه در استان وجود ندارد، افزود: در حال حاضر ۷۰۵ هکتار گلخانه در استان وجود دارد که ۳۰۵ هکتار مسقف و ۹۵ هکتار فضای باز است.

وی افزود: با توجه به رویکرد وزارت جهاد کشاورزی طی سه سال گذشته سالانه ۵۰ هکتار گلخانه مسقف جدید در استان احداث شده است و در سال جاری نیز تاکنون ۳۰ هکتار گلخانه ایجاد شده است.

وی یادآور شد: کسانی که متقاضی احداث گلخانه هستند باید درخواست را در سازمان دفاتر نظام مهندسی ثبت کنند و با طی فرایند نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

نگهدار با بیان اینکه پنج هزار و ۳۰۰ نفر در گلخانه های فضای باز در استان فعالیت می کنند، گفت: این واحدها برای بیش از ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است و با توجه به حمایت هایی که در سال های اخیر صورت گرفته است روند احداث گلخانه ها رشد یافته است.

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ میلیون گل و گیاه آپارتمانی و زینتی در استان تولید می شود که رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده ایم و امیدواریم این جایگاه همچنان حفظ شود.

وی با اشاره به گردش مالی خوب در صنعت گل و گیاه یادآور شد: تنوع محصولات گلخانه ای، مازندران را از دیگر استان ها متمایز می کند و انواع تولیدات شامل گیاهان زینتی، دارویی، شاخه بریده و غیره در استان تولید می شود.

نگهدار از تخصیص بیش از ۵۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات طی سه سال اخیر ببه ۱۲۱ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان خبر داد.

کد خبر: ۱۳۰٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha