۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
فروش عکس هاس تاریخی اسوشیتدپرس در قالب پروژه NFT از ۳۱ ژانویه
تازه های فناوری؛

فروش عکس هاس تاریخی اسوشیتدپرس در قالب پروژه NFT از ۳۱ ژانویه

خبرگزاری اسوشیتدپرس از آغاز فروش کلیکسیون بزرگ عکس های تاریخی خود در قالب یک پروژه NFT بر روی بلاکچین Polygon خبر داد.

به گزارش بازار، خبرگزاری اسوشیتدپرس از تصمیم خود برای راه اندازی یک بازار توکن غیر قابل تعویض (NFT) خبر داده که قرار است توسط شرکت Xooa از فعالان بزرگ در زمینه فناوری بلاک چین محسوب می شود ساته و به بازار عرضه شود.

بنا بر اعلام اسوشیتدپرس، کلکسیونرها می‌توانند در این بستر بلاک چین، عکس های خبری معاصر و تاریخی برتر این خبرگزاری را خریداری کنند.

به گفته این خبرگزاری، قرار است نخستین NFTهای عرضه شده توسط اسویتدپرس، روز دوشنبه، ۳۱ ژانویه برای فروش به بازار عرضه شوند.

مجموعه اولیه شامل کارهایی از عکاسان فعلی و سابق AP و مجموعه ای از تصاویر دیجیتالی ارتقاء یافته از کارهای گذشته آنها خواهد بود. همچنین قرار است آن دسته ازعکس های AP که برنده جایزه پولیتزر شدهاند نیز در این کلکسیون گنجانده شوند.

مدیر بخش بلاک چین و صدور مجوز داده اسوشیتدپرس در این خصوص گفت: روزنامه نگاران AP به مدت ۱۷۵ سال بزرگترین ماجراهای جهان از جمله از طریق تصاویر گیرا و تکان دهنده ای که همچنان طنین انداز هستند را ضبط کرده اند؛ با فناوری Xooa، ما مفتخریم که این قطعات توکن شده را به مخاطبان جهانی و مجموعه‌داران NFT عکاسی ارائه کنیم."

هر NFT شامل مجموعه ای غنی از ابرداده اصلی است که به کلکسیونرهای علاقمند، اطلاعاتی در مورد زمان، تاریخ، مکان، تجهیزات و تنظیمات فنی مورد استفاده برای عکس را ارائه می دهد.

قرار است نخستین مجموعه، طی یک دوره چند هفته ای از ۳۱ ژانویه منتشر خواهد شد. NFTها از فضا، آب و هوا، جنگ و تصاویر دیگر گرفته تا نورافکن های کار عکاسان خاص AP را شامل می شود.

گفتنی است، با این اقدام، کلکسیونرهای همه سطوح می توانند به طور یکپارچه کلکسیون های دیجیتال رسمی AP را از طریق بازار خریداری، بفروشند و یا معامله کنند. از تراکنش ها و خریدهای بازار ثانویه با استفاده از پرداخت های کارت اعتباری و همچنین کیف پول های رمزنگاری شده، از جمله MetaMask، و با پشتیبانی صرافی های Fortmatic، Binance و Coinbase COIN در آینده پشتیبانی می کند.

لازم به ذکر است، NFTها بر روی بلاک چین Polygon که یک راه حل لایه دوم سازگار با محیط زیست و سازگار با اتریوم است، ساخته خواهند شد.

کد خبر: ۱۳۰٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha