۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
سفر به روسیه نقطه عطفی در روابط ۲ کشور است
رئیس جمهور:

سفر به روسیه نقطه عطفی در روابط ۲ کشور است

رئیس جمهور گفت: سفر به روسیه نقطه عطفی در روابط دو کشور و منطقه خواهد بود.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی پیش از عزیمت به مسکو در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ایران و روسیه دو کشور مستقل و قدرتمندند و روابط سیاسی و تجاری زیادی دارند و این سفر می‌تواند نقطه عطفی در گسترش این روابط باشد.

رئیس جمهور افزود: این سفر به دعوت رئیس جمهور فدراسیون روسیه انجام می‌شود و یکی از اهداف آن ارتقای دیپلماسی همسایگی و منطقه‌ای خواهد بود.

رئیسی اظهار داشت: در اجلاس اخیر شانگهای زمینه عضویت دائم ایران فراهم شد و این عضویت سبب همکاری‌های بسیار خوبی با کشورهای منطقه و تأثیرگذار اقتصادی شده است و در این سفر به ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی در کنار فعالیت‌های دیپلماتیک پرداخته خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: دو کشور مهم و دارای نفوذ در منطقه می‌توانند گفتگوهایشان در جهت امنیت منطقه و روابط اقتصادی و تجاری منطقه مؤثر باشد.

رئیسی افزود: روسیه در تشکل‌های سیاسی و اقتصادی منطقه مانند اتحادیه شانگ‌های و اتحادیه کشورهای اوراسیا نقش بسیار مهم و محوری دارد و منافع مشترک ما با روسیه و تعامل خوب دو کشور در منطقه امنیت ساز خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به مسائل دوجانبه و موضوعات مشترک دو کشور در حوزه انرژی، هوافضا و موارد دیگر افزود: اقدامات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های تجاری و اقتصادی نه از جانب ایران و نه از جانب روسیه رضایت بخش نیست و باید این همکاری‌ها ارتقا پیدا کند.

سید ابراهیم رئیسی با بدرقه حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و جمعی از اعضای کابینه، تهران را به مقصد مسکو پایتخت جمهوری فدراسیون روسیه ترک کرد.

کد خبر: ۱۳۰٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha