۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
خودروهای یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی بازار| با پول تیگو ۸ در بازار داخلی چه خودرویی بخریم؟
بازار گزارش می دهد

خودروهای یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی بازار| با پول تیگو ۸ در بازار داخلی چه خودرویی بخریم؟

با بودجه یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در بازار می توان فونیکس تیگو۸، هیوندای توسان ۲۰۱۷ و میتسوبیشی اوتلندر را به ترتیب در نسخه صفرکیلومتر و کارکرده خریداری کرد.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی شرکت مدیران خودرو فونیکس تیگو ۸ پرو را ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری کرد. قیمتی که برخلاف تمام تصورات مشتریان در بازار برای این محصول معقول و منطقی به نظر نمی رسد. قیمتی که می تواند سایر خودروسازان را ترغیب کند که محصولات خود را با بها غیرمنطقی عرضه بازار کنند.

هرچند که مدیران خودرو نسبت به سایر برندهای چینی در کشور از وضع خدمات پس از فروش مناسبی بهره مند است، اما یکی از موانع مهم این خودرو در بازار مساله خدمات پس از فروش است. در این گزارش به بررسی قیمت تیگو ۸ پرو پرداختیم تا ببنیم با این قیمت چه خودروهای می توان خریداری کرد.

خودروهای ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی بازار| باپول تیگو 8 در بازار داخلی چی بخریم؟

فونیکس تیگو ۸ پرو نقش اول این گزارش در روزهای گذشته با قیمت ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان توجه تمام رسانه ها و مشتریان در بازار را به خود جلب کرد

تیگو۸ پرو گزینه نخست
فونیکس تیگو ۸ پرو نقش اول این گزارش در روزهای گذشته با قیمت ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان توجه تمام رسانه ها و مشتریان در بازار را به خود جلب کرد. این خودرو را شاید بتوان لوکس ترین و جدیدترین خودرو چینی در کشور معرفی کرد، اما قیمت بالای این محصول می تواند سبب رغبت مشتریان برای خرید کاهش یابد.

فونیکس تیگو ۸ پرو محصول جدید مدیران خودرو دارای طراحی جدید به لطف هدف گذاری چینی ها برای عرضه این محصول در بازارهای خاورمیانه است. نمای جلو این خودرو دارای چراغ ها و جلوپنچره باریک و کشیده، کاپوت عرض و پرحجم توام با پویایی ظاهر است. نمای عقب خودرو دارای طراحی همگن با نمای جلو خودرو بوده و گرافیک زیبا در طراحی چراغ ها استفاده کرده است. طراحی ظاهری خودرو محافظ کارانه است، در این خودرو سعی شده است فناوری رکاب متحرک در زمان باز شدن درها استفاده شود که در سایر خودروهای هم کلاس قیمتی این مورد وجود ندارد.

در طراحی کابین خودرو سعی شده است که از دو نمایشگر ۸ و ۱۰ اینچی، فرمان دی کات، سقف پانوراما و تریم با کیفیت استفاده شود. این مساله تا حدی خط مشی چینی ها را به سمت طراحی اورپایی ها سوق داده است.

فونیکس تیگو ۸ پرو دارای یک پیشرانه چهارسیلندر به حجم ۱.۶ لیتری مجهز به توربوشارژر است که می تواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور برای خودرو تولید کند. این خودرو مجهز به یک گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته است که قدرت تولید شده را به محور جلو منتقل می کند.

از مهم ترین آپشن های این خودرو می توان به کیسه هواهای پرده ای، زانویی و جانبی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت خودرو در سربالایی، ترمزپارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم نقطه کور، سیستم کروز کنترل، سنسور پارک، کنترل خودرو در سرپایینی و سنسور باران اشاره کرد.

اما این خودرو هرگز نمی تواند به دلیل ساختار فنی پیشرانه و سیستم تعلیق یک کراس اوور پرقدرت در قیاس با رقبای کره ای، ژاپنی و اروپایی باشد. این خودرو نسبت به سایر برندهای چینی دارای خدمات پس از فروش مناسب است، اما انتظار یک خدمات پس از فروش مناسب در حد یک خودرو ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی نباید داشت.

خودروهای ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی بازار| باپول تیگو 8 در بازار داخلی چی بخریم؟

این خودرو در نسل جدیدی که تقریبا آخرین نسخه توسان وارداتی نیز به کشور محسوب می شود، در مدل ۲۰۱۷ با ۲۲ هزار کیلومتر کارکرد، قیمتی حدود ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان دارد

هیوندای توسان در مقام دوم
هیوندای یکی از برندهای خوشنام کره ای در بازار کشور محسوب می شود، این برند یک محصول پر فروش در سگمنت کراس اوور به نام توسان دارد. این خودرو در نسل جدیدی که تقریبا آخرین نسخه توسان وارداتی نیز به کشور محسوب می شود، در مدل ۲۰۱۷ با ۲۲ هزار کیلومتر کارکرد، قیمتی حدود ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان دارد.

هیوندای توسان مدل ۲۰۱۷ را با تیپ TL می شناسیم، این خودرو همان کابین تیپ قبلی یا همان LM را دارد که دستخوش باز طراحی یا همان فیس لیفت قرار گرفته است. ظاهر این خودرو با چراغ های کشیده، جلوپنچره عرض و سپر و بدنه عضلانی حس ایمنی را در نگاه اول به خودرو منتقل می کند. در طراحی داخلی توسان ۲۰۱۷ سعی شده است که چیدمان قطعات به بهترین حالت و برخلاف سایر کراس اوورهای دو دیفرانسیل باشد.

این خودرو کره ای به یک پیشرانه چهارسیلندر به حجم ۲ لیتر و با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این خودرو با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک می تواند قدرت تولید شده در پیشرانه را بین دو دیفرانسیل جلو و عقب تقسیم کند.

آپشن های این خودرو می توان به کیسه هواهای پرده ای، زانویی و جانبی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت خودرو در سربالایی، ترمزپارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم نقطه کور، سیستم کروز کنترل، سنسور پارک، کنترل خودرو در سرپایینی و سنسور باران اشاره کرد.

این خودرو در قیاس با رقیب چینی خود از کیفیت بالاتر و استهلاک کمتر برخوردار است، از نظر تامین قطعات نیز در یک سطح قرار دارد.

خودروهای ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی بازار| باپول تیگو 8 در بازار داخلی چی بخریم؟

این خودرو در مدل ۲۰۱۸ با ۶۵ هزار کیلومتر کارکرد، قیمتی در حدود ۱ میلیارد و ۷۵ میلیون تومان دارد

میتسوبیشی اوتلندر در مقام سوم
میتسوبیشی اوتلندر در دو تیپ بنزینی و هیبریدی به کشور وارد شد، نسخه بنزینی آن در سه نسخه ۳، ۴ و ۵ راهی بازار شده است. این خودرو در کلاس کراس اوور دو دیفرانسیل در بازار کشور توانست خوش بدرخشد. با چشم پوشی از ضعف های آرین موتور در خصوص خدمات پس از فروش، این خودرو در بازار کشور همچنان محبوب است. این خودرو در مدل ۲۰۱۸ با ۶۵ هزار کیلومتر کارکرد، قیمتی در حدود ۱ میلیارد و ۷۵ میلیون تومان دارد.

طراحی این خودرو مانند سایر محصولات ژاپنی است که برای آفرود طراحی شده است، چراغ های باریک و کشیده جلو و عقب خودرو با بدنه عضلانی و ارتفاع مناسب، در زمان حرکت بیشتر حس لذت خودروهای سواری را القا می کند.

این خودرو دارای یک پیشرانه چهارسیلندر به حجم ۲.۴ لیتر بوده که می تواند ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۲ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این خودرو مجهز به یک گیربکس سی وی تی است که می تواند قدرت تولید شده در پیشرانه بین دو دیفرانسیل خودرو تقسیم کند.

از مهم ترین آپشن های این خودرو می توان به کیسه هواهای پرده ای، زانویی و جانبی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت خودرو در سربالایی، ترمزپارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم نقطه کور، گرمکن صندلی و فرمان، سیستم کروز کنترل، سنسور پارک، کنترل خودرو در سرپایینی و سنسور باران اشاره کرد.

هرچند این خودرو دو دیفرانسیل رقیب قیمتی فونیکس است، اما کیفیت این محصول نسبت به فونیکس تیگو ۸ بیشتر است.

کدام خودرو را بخریم؟
فونیکس تیگو۸ با قیمت مذکور در نسخه صفر کیلومتر در بازار موجود است، اما دو رقیب دیگر آن یعنی هیوندای و میتسوبیشی با همین قیمت و در نسخه کارکرده موجود هستند. هیوندای و میتسوبیشی به دلیل داشتن پلت فرم ایمن، کیفیت بالا و تکنولوژی بهتر نسبت به تیگو۸ برتری دارند. اما تیگو ۸ نسبت به دو خودرو مذکور از وضعیت خدمات پس از فروش بهتری در شبکه نمایندگی برخوردار است.

این قیمت گذاری برای تیگو ۸ می تواند خودروسازان داخلی را برای افزایش محصولات بی کیفیت بیشتر ترغیب کند. گفتنی است در این گزارش رتبه بندی براساس کیلومتر کارکرد پایین انجام شده و ارتباطی به کیفیت یا قوای فنی محصول ندارد.

کد خبر: ۱۳۰٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha