۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
عقب نشینی بزرگان از رشد
قرمز پوشی آیفکس در بازار؛

عقب نشینی بزرگان از رشد

امروز، بازارهای فرابورس ایران شاهد معاملات بیش از ۲ هزار میلیارد تومان انواع اوراق مالی بودند. آیفکس فرابورس در پایان بازار امروز با کاهشی ۲۲۰ پله ای مواجه شد و در عدد ۱۷ هزار و۶۵۶ قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری، بیست و هشتم دی‌ماه، بازارهای فرابورس ایران معاملاتی بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان را تجربه کردند. بر همین اساس امروز بیش از ۱.۳ میلیارد برگه انواع اوراق مالی در۱۲۹ هزار نوبت معاملاتی دست‌به‌دست شد.

شاخص کل تحت تاثیر افت قیمت نمادهای زاگرس، هرمز، کگهر، شگویا، شراز، صبا و ومهان ۲۲۰ واحد افت کرد و در عدد ۱۷ هزار و ۶۵۶ کار خود را به پایان رساند.

نگاهی به ارزش معاملات بازارهای فرابورس به تفکیک نشان می‌دهد امروز بیش از یک میلیارد و ۲۰۱ میلیون برگه سهام خریدوفروش شده که ارزش این مبادلات نزدیک به ۷۵۰میلیارد تومان بود.

همچنین در بازار اوراق مالی اسلامی دادوستد بالغ بر ۱۰ میلیون برگه انواع اوراق به ارزش بیش از ۸۹۰ میلیارد تومان انجام شد. در عملیات بازار باز بانک مرکزی نیز امروز دو میلیون برگه به ارزش ۱۹۰میلیارد تومان معامله شد که همه این معاملات متعلق به بانک مرکزی بود.

گفتنی است؛ طی دادوستدهای روز جاری نمادهای سمگا، کرمان، فرابورس، فجهان، توسن، مدیریت و وهامون پر تراکنش‌ترین نمادهای فرابورس بودند.

این گزارش حاکی است، امروز صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای بساما، غفارس، مفاخر، افرا، غپآذر، اتکای و کپرور بود. در مقابل سوی دیگر بازار سهامداران گکوثر، حآفرین، دتوزیع، شپارس، دتولد، کتوکا و شصدف شاهد بیشترین افت قیمت‌ها بودند.

کد خبر: ۱۳۰٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha