۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
فعالیت مجدد برخی از اصناف کم خطر آذربایجان شرقی از روز شنبه
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

فعالیت مجدد برخی از اصناف کم خطر آذربایجان شرقی از روز شنبه

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت مجدد برخی از اصناف کم خطر استان از روز شنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز سه شنبه در ستاد مقابله با کرونا در تبریز گفت: با همراهی و همکاری مردم و اصناف می توانیم این ویروس منحوس را شکست دهیم.

وی با بیان اینکه از روز شنبه هفته آینده اصناف و واحدهای تولیدی که پرخطر نیستند و احتمال گسترش ویروس کرونا در آنها کم است می توانند فعالیت کنند، ابراز داشت: اصناف دارای ریسک بالا همچنان تعطیل بوده و سایر اصناف می‌توانند فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از روز شنبه از سر بگیرند.

استاندار آذربایجان شرقی خبر داد: با توجه به نیاز کشور به تولید کالاهای اساسی، امکان تعطیلی کامل در همه بخش‌ها وجود ندارد و باید فعالیت‌های اقتصادی را با رعایت الزامات بهداشتی پیش برد.

پورمحمدی با بیان اینکه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی نیز با دوسوم جمعیت شاغل فعالیت خواهند کرد، گفت: براساس طرح فاصله‌گذاری هوشمند، مدارس تا پایان فروردین تعطیل بوده و درخصوص نحوه فعالیت آنها بعد از این تاریخ، بعداً تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در خصوص ساعت کاری ادارات نیز گفت: ادارات از ساعت ۷.۳۰ صبح تا ۱۳.۳۰ ظهر فعال هستند. طرح فاصله‌گذاری هوشمند از روز شنبه ۲۳ فروردین در استان آغاز می‌شود.

پورمحمدی ابراز داشت: کنترل ورودی و خروجی‌های استان براساس طرح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

وی به آخرین وضعیت اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹۲ درصد از جمعیت استان در این طرح تحت پوشش غربال‌گری سلامت قرار گرفته‌اند و امیدواریم در آینده نزدیک اجرای تست همگانی کرونا را جایگزین این طرح کنیم.

کد خبر: ۱۳٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha