۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
 عرضه لاستیک خودرو، زیر قیمت مصوب
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک خبر داد

عرضه لاستیک خودرو، زیر قیمت مصوب

سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک گفت: نمونه لاستیک پرایدی ۸۲۰ هزار تومان مصوب شده اما برخی کارخانه‌ها لاستیک خود را با قیمت ۷۲۰ هزار تومان و زیر قیمت مصوب عرضه می‌کنند.

به گزارش بازار، داود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیری و فیلترسازان تهران در خصوص قیمت لاستیک گفت: با هماهنگی با ستاد تنظیم بازار و از طریق انجمن تولیدکنندگان لاستیک، سامانه‌ای در نظر گرفته شد تا خریدوفروش لاستیک‌ها تنظیم شود.

وی با بیان اینکه برخی لاستیک‌های سواری زیر قیمت مصوب هستند تشریح کرد: نمونه لاستیک پرایدی ۸۲۰ هزار تومان مصوب شده اما برخی کارخانه‌ها لاستیک خود را با قیمت ۷۲۰ هزار تومان و زیر قیمت مصوب عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیری و فیلترسازان تهران ضمن اشاره به افزایش قیمت لاستیک‌های سنگین اظهار کرد: لاستیک‌های بایاس تا ۲۵ درصد و لاستیک‌های رادیال سیمی تا ۱۵ درصد افزایش داشته اما برخی لاستیک‌های بایر زیر قیمت مصوب نیز فروخته می‌شود.

سعادتی نژاد در رادیو گفت‌وگو در مورد افزایش قیمت موتور خودرو یادآور شد: سال گذشته روغن‌موتور حدود ۴۰ درصد افزایش یافت اما متأسفانه به دلیل کاهش توزیع روغن که از سمت کارخانه‌ها به دلیل کاهش تقاضا صورت‌گرفته روغن‌موتور افزایش‌یافته است؛ سامانه جامع تجارت در مورد روغن‌ها بسیار بازدارنده در مورد روغن‌های تقلبی و تثبیت قیمت مصوب است.

وی در ادامه اظهار کرد: درج قیمت روی قوطی روغن بسیار مطلوب است که برای عمده‌فروش ۳ درصد و خرده‌فروش تا ۱۲ درصد قیمت درج شده به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیری و فیلترسازان تهران بیان کرد: قیمت والف بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان است و اگر غیر از این باشد باید با شماره ۷۷۵۳۴۶۹۶ تماس حاصل کرده و تخلف را گزارش دهند.

کد خبر: ۱۳۰٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha