۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
همایشی با محوریت منابع هیدروکربوری و مخازن شیل برگزار شد
از سوی شرکت ملی حفاری ایران؛

همایشی با محوریت منابع هیدروکربوری و مخازن شیل برگزار شد

همایش اکتشاف، ارزیابی، توسعه و بهره‌برداری از منابع هیدروکربوری و مخازن شیل از سوی شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، در این همایش حسن امیری بختیار از استادان دانشگاه صنعت نفت به‌عنوان سخنران، مهران مکوندی، معاون مدیرعامل در امور فنی و مهندسی شرکت ملی حفاری ایران، عبدالرحمن علی محمدی، مدیر امور مهندسی این شرکت و شماری از متخصصان و کارشناسان بخش‌های عملیاتی، خدمات فنی حفاری، سیالات و زمین‌شناسی با همکاری مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت، اداره زمین‌شناسی و روابط عمومی در سالن اجتماعات ساختمان پایگاه عملیاتی شرکت حضور داشتند.

فرهاد محسنی، رئیس اداره زمین‌شناسی شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه این نشست تخصصی، توضیح داد: در این همایش تاریخچه‌ای از اکتشاف و بهره‌برداری مخازن نامتعارف و پیشرفت روش‌های نو استخراج این‌گونه مخازن ارائه شد.

وی افزود: همچنین معرفی مزایا و چالش‌های استخراج این منابع با مخازن متعارف مقایسه شد و سازندهای شیل (Shale) در کشور از دیگر مباحث مطرح در این نشست بود.

رئیس اداره زمین‌شناسی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در جمع‌بندی مسائل طرح‌شده اعلام شد بر اساس تجارب جهانی، بهره‌گیری از این مخازن نیازمند به‌کارگیری روش‌های نو و پیشرفته حفاری افقی، ایجاد شکستگی بزرگ‌مقیاس و فناوری پایش و کنترل ریزلرزه‌ای است.

کد خبر: ۱۳۰٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha