۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
معرفی ۸ روش کسب درآمد از اینترنت (راهنمای کامل)

معرفی ۸ روش کسب درآمد از اینترنت (راهنمای کامل)

کسب درآمد از اینترنت روش نوینی است که بدون نیاز به سرمایه­ گذاری و اتلاف وقت در پروسه ­های استخدامی شما را به پول می­رساند.

به گزارش بازار، کسب درآمد از اینترنت روش نوینی است که بدون نیاز به سرمایه گذاری و اتلاف وقت در پروسه های استخدامی شما را به پول میرساند. به لطف پیشرفت تکنولوژی، امروزه داشتن گوشی هوشمند، رایانه شخصی و اتصال به اینترنت جهانی به ملزومات زندگی هر یک از ما تبدیل شده است. حال با این ابزاری که در اختیار داریم، میتوانیم از طریق اینترنت درآمد مناسبی داشته باشیم. چگونه؟ در این مطلب قصد داریم ۸ روش کسب درآمد اینترنتی را برایتان بازگو کنیم.

روشهای کسب درآمد از اینترنت

برخلاف تصور عموم برای کسب درآمد از اینترنت نیازی به تسلط به زبانهای برنامه نویسی و برنامه نویسی تحت وب نیست. اگرچه آنهم یکی از روشهای کسب درآمد است، اما در این مطلب روشهایی را به شما معرفی میکنیم که نیازی به کد نویسی ندارند.

۱. کسب درآمد از اینترنت با تولید محتوا

اگر علاقه به نوشتن در حوزههای گوناگون عمومی و تخصصی دارید، یک پیشنهاد عالی برایتان داریم. کسب درآمد از راه تولید محتوا روشی است که امروزه مخاطبان زیادی دارد. وبسایتها، پروفایلهای اینستاگرامی و فروشگاههای اینترنتی بسیاری وجود دارند که نیاز به تولید محتوای روزانه دارند. کافی است سری به وبسایت‌های کاریابی بزنید و عبارت "تولید محتوا" را جستجو کنید.

خواهید دید که تعداد بیشماری کارفرما نیاز به کارشناسان تولید محتوا دارند. در نظر داشته باشید که علاقه به نوشتن، آگاهی از قواعد نگارشی و املایی، داشتن اطلاعات عمومی خوب و تسلط به ترجمه از زبان انگلیسی از ضروریات شغل تولید محتوا است.

۲. کسب درآمد از سئو

یکی دیگر از راههای کسب درآمد از اینترنت، سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. اگر کلمه سئو برایتان ناآشنا است، باید بگوییم سئو یا بهینه سازی سایت فرایندی است که موجب میشود سایت در نتایج اول موتورهای جستجو دیده شود.

اگر در این کار حرفهای باشید، میتوانید با سئو سایت دیگران به صورت پروژهای همکاری کنید. از آنجایی که روزانه درصد زیادی از کسب و کارها به بستر اینترنت روی میآورند و همگی تمایل دارند سایتشان بازدید زیادی پیدا کند، پروژه برای سئو فراوان است. پیشنهاد میکنیم در دوره جامع آموزش سئو شرکت کنید تا تمامی تکنیکهای آن را یاد بگیرید و در کمترین زمان ممکن به درآمد برسید.

۳. کسب درآمد از فروش محصول در اینترنت

یکی از راههای کسب درآمد اینترنتی فروش کالا در این بستر است. روشهای مختلفی برای فروش محصول در اینترنت وجود دارد. از روشهای رایگان مانند فروش در شبکههای اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک، پینترست) گرفته تا فروش در وبلاگ شخصی، یا استفاده از سایتهای واسطه تا روشهای پرهزینه مانند راه اندازی وبسایت و فروشگاه اینترنتی.

شاید راه انداختن فروشگاه اینترنی در نگاه اول کار پیچیده و پرهزینهای باشد اما اگر وقت و انرژی کافی روی آن بگذارید به یک منبع درآمد ثابت و پایدار تبدیل میشود. ایدههای متنوعی برای تاسیس فروشگاه اینترنتی وجود دارد: محصولات سوپرمارکتی، پوشاک، کالای الکترونیکی، صنایع دستی، کتاب و حتی جزوه و فایل پاورپوینت. پیش از شروع به کار حتما اطلاعات کافی در زمینه محصولات مورد نظرتان را گردآوری کنید تا احتمال خطا را به حداقل برسانید.

۴. راه اندازی سایت آموزشی

برای کسانی که در زمینهای علمی یا فنی تخصص دارند و علاقمند به تدریس در آن حوزه هستند، یکی از راههای کسب درآمد راهاندازی سایت آموزشی است. مطالب، ویدئوها و فایلهای صوتی آموزشی را به صورت دستهبندی شده، در سایت بارگذاری کنید. سپس این دورههای آموزشی را روی سایت بفروشید. البته این روش زودبازده نیست ولی پس از گذشت مدتی درآمد مناسبی برایتان به همراه میآورد. راه دیگر فروش ویدیوهای آموزشی از طریق سایتهایی مانند مکتبخونه و فرادرس است. حتی میتوانید از اینستاگرام و تلگرام یا سایت آپارات نیز برای فروش محتوای آموزشی بهره ببرید.

۵. کسب درآمد از اینستاگرام

اینستاگرام شبکه اجتماعی جذاب و پرمخاطبی است که تنها جنبه سرگرمی ندارد. اگر صاحب کسب و کاری هستید، اینستاگرام بستر مناسبی برای معرفی و فروش محصولات یا خدمات شما است. قابلیتهای به روز و گوناگون اینستاگرام به شما کمک میکند که بازار هدفتان نزدیک شوید و آنها را جذب کسب و کارتان کنید!

برای کسب درآمد در اینستاگرام لازم نیست حتما کسب و کاری داشته باشید! یکی از جدیدترین و شاید آسانترین راههای کسب درآمد از اینترنت، نبلیغ در اینستاگرام است. چگونه؟ آمارها میگویند حدود ۵۰ میلیون ایرانی عضو شبکه اینستاگرام هستند. کمی فکر کنید.

دوست دارید در چه حوزهای فعالیت کنید یا چه محتوایی را با این حجم از مخاطبان به اشتراک بگذارید؟ زندگی روزمره، هنر، مد، سبک زندگی، آرایش و زیبایی، بیان تجربیات، نویسندگی یا هر حوزه عمومی یا تخصصی دیگری.

از همین الان دست به کار شوید و محتوایی در حوزه مورد علاقهتان تولید کنید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. با فوت و فن جذب مخاطب در اینستاگرام آشنا شوید تا پیج شما به سرعت مسیر رشد را طی کند. وقتی میزان تعامل کاربران در پیج شما بالا رفت، خواهید دید که پیشنهادهای تبلیغ و معرفی محصول به سمت شما سرازیر میشود. به همین راحتی!

تنها نکته مهم این است محتوای با کیفیت و رایگان در اختیار مخاطبان قرار دهید و ارتباطتان را با مخاطبتم حفظ کنید. بدین ترتیب آنها به شما اعتماد میکنند و روند صعودی شما در اینستاگرام حفظ میشود. در مورد میزان درآمد از اینستاگرام عدد دقیقی وجود ندارد. اما شنیدهها حاکی از این است که اینفلوئنسرهای اینستاگرامی درآمدهای میلیاردی دارند!

۶. کسب درآمد از طراحی سایت

طراحی سایت کاربر پسند یکی از مباحث داغ این روزهاست. بسیاری از کسب و کارها نیاز حضور در بستر اینترنت را درک کردهاند. از این رو قصد طراحی سایتی متناسب با کسب و کارشان را دارند. برای طراحی سایت نیازی نیست که به زبانهای برنامه نویسی مانند html، php یا javascript مسلط باشید! یکی از ابزارهای مفید و پر استفاده در طراحی سایت ورد پرس است. اگر بر وردپرس مسلط هستید، کسب درآمد از راه طراحی سایت برایتان بسیار آسان است!

۷. کسب درآمد از اینترنت با تهیه پادکست

اگر صدای گرمی دارید و محیطی آرام با میکروفن حرفهای در اختیارتان است، یکی از راههای کسب درآمد اینترنتی برای شما تهیه پادکست است. حوزه مورد علاقه یا تخصصیتان را انتخاب کنید و محتوای مورد نظرتان را به شکل پادکست ارائه کنید. با گذشت زمان و استفاده از اپلیکیشنهای پادکست پرمخاطب، به جایگاهی میرسید که حامیان مالی برای نشر پادکست داشته باشید.

۸. کسب درآمد از اینترنت از راه فریلنسری

فریلنسر به کسی میگویند که در حوزه خاصی متخصص است و پروژههای کاری را در خانه و به صورت دورکاری انجام میدهد. پروژههای متفاوتی به شکل فریلنسری قابل انجام هستند، مانند: ترجمه، طراحی و انواع کارهای گرافیکی، تایپ، طراحی سایت، برنامه نویسی، عکاسی، تولید محتوا، ادمین شبکههای اجتماعی و بسیاری موارد دیگر. سایتهای کاریابی متنوعی وجود دارند که آگهیهای مرتبط با پروژههای فریلنسری را منتشر میکنند که با جستجو در اینترنت آنها را خواهید یافت.

سخن آخر

از آنجایی که کسب و کارهای اینترنتی در کشورمان در حال افزایش هستند، آینده روشنی را برای کسب درآمد اینترنتی میتوان در نظر گرفت.

به خاطر داشته باشید که ورود به هر کسب و کار جدیدی شرایط و سختیهای خاص خودش را دارد. کار در بستر اینترنت شاید در نگاه اول آسان به نظر برسد، اما مشکلات خاص خود را نیز دارد. در این مطلب ۸ مورد از روشهای کسب درآمد اینترنتی را معرفی کردیم. حال آنکه روشهای بیشمار دیگری نیز وجود دارد که از طریق اینترنت شما را به پول میرساند. اما نکته مهم این است که در یکی از این حوزهها متخصص شوید، تا بتوانید درآمدتان را بالا ببرید.

پیشنهاد می کنم برای یادگیری سئو و بازاریابی اینترنتی به وبسایت مارکترها سر بزنید.

کد خبر: ۱۳۰٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha